Persze, hogy a Lamborghini csinált még egy tűzokádó V10-est

2023.11.17. 09:45

A kisebbik Lamborghini talán ritkábban kapja az Ad Personam Opera Unica program teljes tárházát, de mivel a Huracán összes példánya elkelt már, azt STO pedig a legdurvább pályaorientált csúcsmodell, most eljött a vad ünneplés ideje. Rövidek a csövek, gazdag a keverék, durvák a szárnyak.

650217

A Lamborghini hamarabb kezdett el szénszálas kompozitokkal dolgozni, mintsem hogy versenyezni ment volna, ám az kétségtelen, hogy az utóbbi évtizedben a Squadra Corse csapat fejlesztései szép sorjában leszivárogtak az utcai modellek technikai megoldásai közé is. Ezt a Huracán STO-t ráadásul tényleg a versenycsapat fejlesztette, így új az agresszív aerodinamikai csomag, és a négyféle módon állítható lengéscsillapítók is a pályanapos használatot részesítik előnyben.

A Huracán STO SC 10° Anniversario új alkatrészei közt megtalálható a több levegőt élesebb szögben átengedő orr, ami a hátsó szárnnyal együtt mindkét tengelyen növeli a leszorítóerőt. A keményebb és passzív gátlók mellett a Bridgestone tapadós abroncsai növelik a mechanikus tapadás mértékét, míg az 5,2-literes V10 hangját az Akrapovic titán kipufogórendszere teszi igazán emlékezetessé.

Talán mondanunk sem kell, hogy a szénszálas karosszéria fényezése a jövőre Le Mans-ba küldött Lamborghini SC63 prototípus festését idézi, vörös kontúrokkal, ami passzol a Verde Mantis zöldjéhez is. A Hypercar/GTP-osztályos versenyautó motorja egyébként a Huracán V8-as hibrid utódjában is felbukkanhat majd.

Belül alumínium bukócső négypontos övekkel, karbon padlóborítás, felette pedig fekete Alcantara kárpitozás zöld öltésekkel. Az Audi Hungaria egyébként nemrég ünnepelte harmincadik évfordulóját, és a Revuelto alumínium ajtajai mellett kiállította a Lamborghini V10-et is, mely szintén győri termék. A tízhengeres szívómotor mindannyiunknak hiányozni fog.