Már eddig is volt együttműködés az online áruház és az autógyártó között, jövőre szintet lépnek.
A jövő év második felétől kezdve az Egyesült Államokban az Amazon online kiskereskedelmi portálon is megvásárolhatók lesznek a Hyundai autói - írja a Reuters. A vásárlók az interneten adhatják meg, melyik változatot kérik a típusokból, majd a helyi autókereskedők valamelyikénél vehetik át az autót. A Reuters szerint a megállapodás kiterjeszti a két vállalat sok éve tartó együttműködését.
A vásárlók eddig virtuális sétát tehetnek a dél-koreai autógyártó amazonos autószalonjában, árkalkulációkat végezhettek, dealert kereshettek, de autóvásárlásra eddig nem volt módjuk. Az üzlet része, hogy a Hyundai 2025-től integrálja autóiba az Amazon Alexa névre keresztelt asszisztensét biztosító rendszert.
Az Amazon nem árulta el, hány kereskedőt tudott bevonni az együttműködésbe, ami nem szolgálja azok érdekeit – derült ki az AP összefoglalójából. Kihagyja ugyanis őket a végső ár meghatározásából.
A cikkek szerint az Amazon nagy fába vágja a fejszéjét a virtuális autóértékesítés felvállalásával, ugyanis az Egyesült Államok legtöbb államában szigorúan szabályozzák, korlátozzák ezt a tevékenységet. Általában az a szabály, hogy az autókat csak az autógyártók saját dealerhálózatán keresztül lehet értékesíteni. Emellett az autósokat aggaszthatja, hogy olyan nagy értékű vásárlást intézzenek a virtuális autószalonban, mint egy autó beszerzése. Az Amazon azt ígéri, számos megoldást fog kínálni annak érdekében, hogy az autóvásárlás minél átláthatóbb legyen.