Az elmúlt években (egyebek mellett) a limitált kínálat és a megemelkedett kereslet következtében nagyot nőtt az autók ára, tavaly decemberben érte el a csúcsot, azóta pedig enyhén csökken - számolt be az amerikai Kelley Blue Book.
Bár a cikk jobbára az amerikai piaccal foglalkozik – például a szakszervezeti sztrájk is leginkább az USA-t érintette – , globális trendeket is le lehet szűrni az ottani ármozgásokból, emellett a GOBankingRates oldal az utángyártott alkatrészekkel foglalkozó CarParts.com ügyvezetőjét is megkérdezte a kilátásokról. David Meniane szerint az árak valószínűleg folytatni fogják a a Kelly Blue Books által is idézett csökkenést, a tavaly októberi szinthez képest átlagban 1,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni idén egy új autóért.
Lefelé nyomhatja az árakat, hogy jelentések szerint 2024-ben globálisan 6 százalékkal több autót fognak gyártani, mint amennyire kereslet mutatkozik, a gazdátlannak ígérkező 5 millió autón pedig kedvezményekkel igyekeznek majd túladni a gyártók/kereskedők. A jóslat persze nem 100 százalékos, rengeteg esemény befolyásolhatja még a trendeket, ám szinte biztos, hogy a különböző hajtási módokhoz különböző árváltozások társulnak majd.
A jelenlegi előrejelzések szerint jövőre növekedni fog az üzemanyagok ára, ennek következtében a nagyobb fogyasztású típusok iránti kereslet csökkenhet, ami az árak mérséklődéséhez vezet: elsősorban a nagyobb SUV-k és szedánok vásárlói profitálhatnak ebből – legalábbis a vásárláskor. Ezzel ellentétes hatást nyöghetnek a hibridek és az elektromos modellek, mivel az ezek iránt mutatkozó kereslet várhatóan növekedni fog, eszerint az áruk legjobb esetben is csak stagnálni fog.