Kivétel lenne a Hyundai és a Kia a villanyautó-piacon?
Az elmúlt hónapok az elektromos autók iránti kereslet gyengeségéről szóltak, ám nem mindegyik autógyártó látja sötéten a helyzetet.
A Hyundai és a cégcsoporthoz tartozó Kia továbbra is erős keresletet érzékel az Egyesült Államokban elektromos autói iránt – mondták a cégek vezetői a Los Angeles-i autókiállításon a Reuters tudósítása szerint. Ezzel éppen ellenkező tapasztalatokról számoltak be, mint több riválisuk, amelyek visszafogták a villanyautó-gyártásukat.
A Hyundai például a korábbi tempóban folyatja új villanyautó-üzeme építését a Georgia államban lévő Savannah városában. Minden erejükkel azon vannak, hogy a terveknek megfelelően elkészüljenek vele a jövő év októberére – árulta el José Munoz, a Hyundai világszintű termeléséért felelős vezetője. A menedzser szerint, ha nagyobb gyártási kapacitással rendelkeznének elektromos autók előállítására, azt is ki tudnák használni. A Kia eladásai a tervezett tempóban nőnek a hűvös külső gazdasági környezet ellenére – mondta Steven Center, a Kia America termelési igazgatója. A cég tovább növeli eladásait az USA-ban és a legerőteljesebben bővülő szegmens az elektromos autók eladása.
A villanyautók átlagára szeptemberben 50 ezer dollár (17,4 millió forint) volt az amerikai piacon szemben az év eleji 60 ezer dollárral (20,9 millió forint) – derült ki a Cox Automative piackutató cég adataiból. Az alacsonyabb árak pedig hozzájárultak ahhoz, hogy az idei harmadik negyedévben 300 ezer elektromos autót adjanak el az autógyártók, ami másfélszerese az egy évvel korábbinak.