- Magazin
- Hírek
- lewis hamilton
- mercedes-amg petronas f1 w04
- 2013
- árverés
- mercedes f1
- lexus lfa
- porsche 918 spyder
- amg
- mercedes-benz clk gtr
Hamilton tízéves Mercedese 6,5 milliárd forintért kelt el
A csatornafedeles bénázás miatt egy pillanatra el is felejtettük, hogy Las Vegasban az F1 hétvégéjén megvehető lesz Lewis Hamilton 2013-as Forma-1-es autója is. A licitet követően minden idők második legdrágábban eladott F1-es modellje lett a Mercedes-AMG Petronas F1 W04.
2013-ban, vagyis a Mercedes-AMG Petronas F1 csapat első évében Lewis Hamilton csupán negyedik lett a világbajnokságban Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Mark Webber mögött. Az utolsó V8-as szezonban Hamilton a 19 versenyből 14 során használta ezt az konkrét autót, mellyel pont a Hungaroringen nyerni is tudott.
A csapaton kívüli egyetlen eladó példányért most $18 815 000-nál lendült a kalapács, amivel a második helyre jött fel a Forma-1-es mezőnyben Juan Manuel Fangio 1954-es Mercedes-Benz W196R-je mögött. Az argentin legenda azzal az autóval nyerte meg második világbajnoki címét, ennek tudatában pedig kerek tíz évvel ezelőtt $29,65 milliót ért valakinek az ikonikus Mercedes versenyautó. Bezzeg Michael Schumacher 2003-as Ferrari F2003-ja csak $14,9 millióba került tavaly.
Ami Hamilton Mercedesét illeti, azt egy kicsivel nehezebb lesz beindítani, hiába a 2,4 literes V8.
Bárhogy is, menjük tovább, mert az RM Sotheby's Las Vegas-i árverésén elkelt néhány legalább ennyire érdekes, illetve garantáltan sokkal jobban használható gépjármű. Az árak beszédesek, hiszen kevés befektetés bizonyult olyan biztosnak az elmúlt évtizedben, mint a ritka és gyűjteményekben oly jól mutató autókba rakott nagy összegek.
2005 Mercedes-Benz CLK DTM AMG Coupe
720 ezer dollár, vagyis 250 millió forint. Ha valakinek ritka AMG kell rendes V8-cal, ez elég jó megoldás.

2004-ben azért készült a versenyautóhoz elég közelire lőtt száz darab CLK DTM AMG Coupe, majd nyolcvan kabrió is, hogy tisztességesen megünnepeljék Berd Schneider 2003-as DTM győzelmét. A kompresszoros 5,4 litereres V8 582 lóerőt tud, az erősített SpeedShift 5G-Tronic automata pedig 3,8 alatt küldi a coupét százra. A vége 319 km/h, de addig is eseménydús az utazás. Ebben a példányban 270 km van 2005 óta, ami olyan szempontból nem csoda, hogy Amerikában a show and display szabály alapján évi 2500 mérföld a megengedett használat.
2002 Mercedes-Benz CLK GTR Roadster
Egy ikonikus Mercedes, ami nem megy sehova. Konkrétan annyira nem, hogy ebben 170 kilométer van az óra szerint. Részben ezért is $10 235 000, vagyis 3,5 milliárd forint lett a végösszeg.
A CLK GTR sokaknak videojátékokból, esetleg az örökké feltűnő Instagram és egyéb bejegyzésekből lehet ismerős. Ebből a nyitott variációból hat készült, ez a harmadik. Szénszálas váz, 6,9 literes V12-es AMG motor, homologizációs tökéletesség. Az AMG és a HWA közös terméke 622 lóerőt kombinál 731 Nm nyomatékkal.
Negyedmilliárdért jöhet egy öreg Merci, ami amúgy új?
A Mercedes 190 Evo II-ből készítenek kívánatos restomodot, de eléggé megkérik az árát.
Ez a 000034-es számú megjárta Amerikát, aztán néhány adásvétel után Angliában kötött ki. Erre hol adták el ismét? Las Vegasban.
1994 Porsche 911 Turbo S X85 'Flat-Nose'
A majdnem egymilliós, vagyis a $995 ezer dolláros ár kulcsa nem csupán a léghűtéses csúcsmodellség és a szakatlan orr, hanem az is, hogy ez egy amerikai piacos kiadás. Valakinek megért 345 millió forintot.
Itt viszonylag egyszerű a képlet. 993 Turbo S X85, tehát 385 lóerő 5750-es fordulaton, valamint 521 Nm nyomaték. Összesen 76 ilyen épült az X88-as kódú motorral, melyek közül csupán 39-et kértek az extrém módon drága, X85-ös kódú fronttal, amit az orrmotoros 968 inspirált.
Poszteren már láttalak
Belépőmodell létére közel állt a tökéleteshez a Porsche utolsó orrmotoros sportautója, mégis kevés fogyott belőle, és ma sem elérhetetlen álom.
Az X88 egyébként nagyobb KKK turbót, módosított hengerfejeket és injektorokat, valamint agresszívabb vezérműtengelyeket kapott. Ezt a példányt ráadásul ellátták a Sonderwunsch gyári opciók közül a bőrözéssel és faberakásokkal, fűtött sportülésekkel, a hatlemezes CD-váltóval és az elektromos napfénytetővel is. Egyszóval kimaxolták, bár nem RS-módra.
1989 Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0 'Wide-Body'
Csúcsmodellnek csúcs, 2023-as ára pedig 417 500 dollár, vagyis 145 millió forint. A nyolcvanas évek még sosem volt ilyen menő, ez pedig a maga módján a korszak csúcsa. Az Autobahn bajnoka, az eredeti AMG poszterhőse, vagyis az 560 SEC 6.0 Affalterbachból.
Hatliteres DOHC csomag az aerodinamikai módosításokkal együtt. Ez egy eredetileg német piacos, majd japán autó, mely azóta járt erre-arra, most pedig 89 044 kilométert mutat a műszerfalon. OZ Aero III kerekekkel, melyek szintén 1989-ben készültek. A tökéletes kék-fekete metál (199U) fényezés, eredeti AMG extrák, mint például az AMG-specifikus Bilstein gátlók. Egyszerűen minden a helyén.
2015 Porsche 918 'Weissach' Spyder
Igazából csak érdekes, hogy mennyit ér most a fullos, vagyis a Weissach-csomagos 918 Spyder úgy, hogy hiába korosodik a plug-in hibrid technológiája, a V8 önmagáért beszél, a Porsche pedig egyelőre nem jelentette be az utódját, mely az előzetesek alapján már tisztán elektromos lesz. A válasz: 1,6 millió dollár, ami épp 555 millió forint.
Ennek eddig csak két tulajdonosa volt, ők pedig 15 992 kilométert raktak a 438-as számú 918-ba. Kívül fehér, belül pedig a fekete Weissach-csomag mellett a kétzónás klíma, a kesztyűtartó és a Burmester hangrendszer.
Porsche leleplezte a 918 utódját, a Mission X-et
A jövő Porschéja itt van, bár még koncepcióként.
A 918 Spyder 2,5 alatt van százon, ami elvileg jobb eredmény, mint a McLaren P1 vagy a Ferrari LaFerrari sprintje. Érdemes mindhármat beszerezni, és akkor le lehet mérni rendesen. Technikailag pályán a P1 a leggyorsabb, de persze helyzetfüggő, a Porsche pedig valószínűleg kellemesebb utcai autó.
2012 Lexus LFA
A Lexus nem valószínű, hogy gyártana még menőbb benzinmotort a Yamahával közösen fejlesztett 4,8 literes V10-nél. Ebbe eddig csak 180 kilométert tettek, ára pedig az autó többi elemével együtt 940 ezer dollár. Tehát az ötszázból a 483-as sorszámú, valamint a 156 amerikai piacos LFA közül az egyik most 326 millió forintba került. Mondhatni, tartja az árát.
Beszélek még a motorról egy kicsit. Ugyanott készült, ahol a Toyota Forma-1-es V10-es blokkjai. Alumínium, magnézium és titán ötvözet, így kisebb, mint egy átlag V8, és könnyebb, mint bizonyos V6-os motorok. Hattized másodperc alatt pörög fel 9000-es fordulatra, amúgy pedig 552 lóerőt ad le, ami elég a 325 km/h-hoz.
Az LFA-nak jól áll a Pearl Yellow, vagyis a gyöngyház sárga a fekete bőr belsővel, ebben az esetben ezüst öltésekkel még izgalmasabbá téve.
2012 Lexus LFA Nürburgring Package
Nem elég a leszorítóerő? Nem elég a citromsárga? Narancssárga LFA Nürburgring, durván kétszeres szorzóval, hiszen 1,875 millió dollár még barátok közt is 650 millió forint.
Az ötszázból csak 64 LFA kapta meg a Nürburgring-csomag fejlesztéseit, ami sok szénszálas extrát és 562 lóerősre húzott V10-et jelentett a gyakorlatban. 25 ment az Egyesült Államokba, ez pedig a 15. közülük. Még Tumi bőröndök is járnak hozzá.
7 perc és 14,64 másodperc a hivatalos körrekord, Hiromu Naruse fejlesztési főnök és tesztpilóta pedig 2010-ben egy BMW prototípussal ütközve halt bele az autó tökéletesítésébe, a pályától nem messze. Az LFA Nürburgring örökké különleges marad.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
