Az Egyesült Államokban, illetve a világ egészén határozottan nőnek az újautó-eladások. Az autógyártók profitja meghaladja a pandémia előtti szintet.
Az Egyesült Államokban novemberben várhatóan határozottan nőni fognak az újautó-eladások – idézte a Reuters az autóipari tanácsadó cégek egybehangzó véleményét.
A kiskereskedelmi és a céges eladások eredményeként 1,236 millió új autó kerülhet az amerikai utakra idén novemberben, ez 10,2 százalékkal lenne több a 2022 novemberi mennyiségnél – jósolja két autóipari tanácsadó cég, a J.D. Power és a GlobalData. A növekedést a kellő mennyiségben rendelkezésre álló autók teszik lehetővé – mondta Thomas King, a J.D. Power adatelemző részlegének vezetője.
Az UAW autóipari amerikai szakszervezet majdnem hathetes sztrájkja nem rontotta a helyzetet ezen a téren. A kiskereskedelmi raktárkészletek novemberben várakozások szerint 7,5 százalékkal lesznek magasabbak, mint októberben és 43,7 százalékkal bővülnek 2022 novemberéhez képest.
Részben ennek köszönhetően a szalonárak átlagosan majdnem 2 százalékkal maradnak el a tavalyitól. Az új autók átlagára idén novemberben 45 332 dollár (15,76 millió forint) volt.
„Az autógyártók termelésének és ezzel kínálatának növekedése, illetve a magas hitelkamatok mérséklik az autókereskedők nyereségét, de még mindig nagyobb profitot zsebelnek be, mint a pandémia előtt” –mondta King.
10 százalékos pluszba kerülhet a világ
A két tanácsadó vállalat növelte a globális autóeladásokra vonatkozó előrejelzését is. Az új prognózis szerint 2023-ban 98,3 millió új autó találhat gazdára, ami 10 százalékkal lenne több a 2022-es értékesítésnél.
Ebben nagy szerepe van az erős kínai piacnak. A következő évben, 2024-ben 92,3 új autót értékesíthetnek a világon. Ez három százalékkal lehet több az ideinél. Jeff Schuster, a GlobalData elnökhelyettese azt mondta:
„A covid utáni gyors keresletnövekedés elérheti a csúcsát, kivéve, ha jelentősen csökkennek az autóárak."