Friss, ropogós: itt az új Panamera
Alig pár órája a Porsche hivatalosan is bemutatta a Panamera harmadik generációját. Bár a kedvelt luxusmodell kívül csak kisebb átalakuláson esett át, a megújult hajtásláncok és a maximális kényelmet garantáló Active Ride futómű miatt mégis van miről beszélni.

A Panamera formája lényegében maradt a régi, ahogy a részletek sem változtak sokat, inkább finomodtak. A megjelenés elsőre generációváltás helyett lehetne egy nagyobb facelift is, de azért akad néhány érdekes részlet. Ilyen az új hátsó lámpa, mely a gyártó jelenlegi trendjeinek megfelelően már a teljes farrészen végigfut, így körbeölelve a karosszériát. Ezen kívül sok apró változtatással az egész dizájnt frissítette, aktualizálta a Porsche.
Az új Panamera belsejét a képernyők uralják: a megszokott digitális műszeregység és középső infotainment kijelző mellett már a jobbegyben ülő utas is saját kijelzőt kap. Az utastér maradékát prémium minőségű anyagok borítják, melyek a beszámolók szerint nemcsak látványra, de tapintásra is hozzák az elvárt luxust.
Ami a hajtásláncokat illeti, az alap Panamera egy 348 lóerős, 2,9 literes turbós V6-ossal érkezik, mely 5 másodperces százas sprintre és 272 km/h-s végsebességre elég. A Panamera 4 összkerékhajtással bolondítja meg hajtásláncot, így a 0-100 4,7 másodpercre csökken, miközben a végsebesség érdemben nem változik. Az abszolút csúcsot a Panamera Turbo E-Hybrid változat képviseli, mely egy 4 literes duplaturbós V8-as, valamint a nyolcsebességes duplakuplungos váltóba integrált elektromos motor kombinációjával 670 lóerőre képes. A természetesen szintén összkerekes modell 3,2 másodperc alatt van százon, míg a végsebesség 314 km/h.
Az új Panamera igazi újítása azonban a felfüggesztés. Bár a kétkamrás légrugók és a Porsche Active Suspension Management rendszer minden változatnál alapfelszereltség, a Porsche Active Ride feláras extra, mely cserébe egészen különleges élményt nyújt. Az aktív lengéscsillapítókhoz csatlakoztatott elektronikusan vezérelt hidraulikus szivattyúk a kanyarokban, illetve gyorsításnál és lassításnál is képesek vízszintesen tartani a Panamera kasztniját, sőt, motorkerékpárokhoz hasonlóan még bedönteni is képesek azt.
Bár mindez sportos vezetésnél is hasznosnak tűnik, a Porsche elsősorban a kényelem növelésére, nyugodt autózáshoz alkotta meg a rendszert. Andrew P. Collins, a The Drive újságírója szerint – aki egy rövid tesztkörre elvihetett egy prototípust – az Active Ride rendszer pozitív és negatív értelemben is szürreális vezetési élményt nyújt.
Az új Panamera ára átszámolva 35,3 millió forinttól indul, míg a Panamera 4 változatért 38,3 milliót kér a gyártó. A Turbo E-Hybrid ára még nem ismert.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
