Friss, ropogós: itt az új Panamera
Alig pár órája a Porsche hivatalosan is bemutatta a Panamera harmadik generációját. Bár a kedvelt luxusmodell kívül csak kisebb átalakuláson esett át, a megújult hajtásláncok és a maximális kényelmet garantáló Active Ride futómű miatt mégis van miről beszélni.
A Panamera formája lényegében maradt a régi, ahogy a részletek sem változtak sokat, inkább finomodtak. A megjelenés elsőre generációváltás helyett lehetne egy nagyobb facelift is, de azért akad néhány érdekes részlet. Ilyen az új hátsó lámpa, mely a gyártó jelenlegi trendjeinek megfelelően már a teljes farrészen végigfut, így körbeölelve a karosszériát. Ezen kívül sok apró változtatással az egész dizájnt frissítette, aktualizálta a Porsche.
Az új Panamera belsejét a képernyők uralják: a megszokott digitális műszeregység és középső infotainment kijelző mellett már a jobbegyben ülő utas is saját kijelzőt kap. Az utastér maradékát prémium minőségű anyagok borítják, melyek a beszámolók szerint nemcsak látványra, de tapintásra is hozzák az elvárt luxust.
Ami a hajtásláncokat illeti, az alap Panamera egy 348 lóerős, 2,9 literes turbós V6-ossal érkezik, mely 5 másodperces százas sprintre és 272 km/h-s végsebességre elég. A Panamera 4 összkerékhajtással bolondítja meg hajtásláncot, így a 0-100 4,7 másodpercre csökken, miközben a végsebesség érdemben nem változik. Az abszolút csúcsot a Panamera Turbo E-Hybrid változat képviseli, mely egy 4 literes duplaturbós V8-as, valamint a nyolcsebességes duplakuplungos váltóba integrált elektromos motor kombinációjával 670 lóerőre képes. A természetesen szintén összkerekes modell 3,2 másodperc alatt van százon, míg a végsebesség 314 km/h.
Az új Panamera igazi újítása azonban a felfüggesztés. Bár a kétkamrás légrugók és a Porsche Active Suspension Management rendszer minden változatnál alapfelszereltség, a Porsche Active Ride feláras extra, mely cserébe egészen különleges élményt nyújt. Az aktív lengéscsillapítókhoz csatlakoztatott elektronikusan vezérelt hidraulikus szivattyúk a kanyarokban, illetve gyorsításnál és lassításnál is képesek vízszintesen tartani a Panamera kasztniját, sőt, motorkerékpárokhoz hasonlóan még bedönteni is képesek azt.
Bár mindez sportos vezetésnél is hasznosnak tűnik, a Porsche elsősorban a kényelem növelésére, nyugodt autózáshoz alkotta meg a rendszert. Andrew P. Collins, a The Drive újságírója szerint – aki egy rövid tesztkörre elvihetett egy prototípust – az Active Ride rendszer pozitív és negatív értelemben is szürreális vezetési élményt nyújt.
Az új Panamera ára átszámolva 35,3 millió forinttól indul, míg a Panamera 4 változatért 38,3 milliót kér a gyártó. A Turbo E-Hybrid ára még nem ismert.