A Lotus folyadékhűtéses gyorstöltője mindenkire ráver

2023.11.29. 16:20

Háború készül a villanykutak mezőnyében. A Tesla Supercharger V3-as oszlopai 250 kilowattos gyorstöltést tesznek lehetővé, de a V4-es verzióval már a 350 kilowatt elérése a cél. Eközben a BMW, a GM, a Honda, a Hyundai, a Kia, a Mercedes és a Stellantis együtt fejlesztenek olyan töltőket, melyek 350-400 kilowattos töltést is lehetővé tesznek. A Lotus azonban még egy ennél is durvább töltőhálózat kiépítésén dolgozik.

A Geely tulajdonában lévő brit márka már korábban bejelentette, hogy 2028-tól kezdve kizárólag tisztán elektromos meghajtású autókat forgalmaz majd. Úgy tűnik, ennek előkészítése mellett arra is jut kapacitás, hogy egy 450 kilowattos, folyadékhűtéses töltőoszlopot fejlesszenek.

ezgif.com-webp-to-jpg


Hogy ezt a számot kontextusba helyezzük, íme egy példa: ha a Lotus Eletre SUV-val rácsatlakozunk a gyártó töltőjére, 5 perc alatt 142 kilométer megtételére elég áram ömlik az autó akkumulátorába, a 10-ről 80 százalékra való töltés pedig csupán 20 percet vesz igénybe.

A Lotus új töltőrendszere egy folyadékhűtéses tápszekrényből és egy moduláris töltési terminálból áll. A  gyártó szerint a megoldás különösen autópályák mellett hasznos, mivel egyetlen terminál akár négy villanyautót is képes egyszerre tölteni.

Az első ultragyors Lotus töltők már munkába is álltak Kínában, míg a nagyobb terjeszkedést 2024 második negyedévétől tervezi a vállalat. Az első hullámban a Közel-Keletet és „Európa nagy részét" hódítanák meg, míg Németország és Ausztria később kerül sorra.

Forrás: carscoops.com