1000 km-es hatótáv? - a Saab hagyatékán gyártanának villanyautót a kanadaiak
Az EV Electra egy kanadai villanyautós startup, amely 2012-ben, a Saab személyautós részlegének csődjekor jónéhány fennmaradó fejlesztést megvásárolt, illetve a fejlesztőmérnökök jelentős részét tovább foglalkoztatja.
A startup első tanulmánya az Emily GT az utolsó Saab 9-3-as egy elektromos hajtáslánccal felszerelt változata, és még csak egy 52 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik, azonban a gyártásba kerülő verziókba már, a megszokottnál sokkal nagyobb, 175 kWh kapacitású akkumulátor is kerülhet, amitől 1000 km-es hatótávot remél a gyártó.
A hajtást kerekenként egy, 121 lóerős villanymotor biztosítja, így a rendszerteljesítmény 484 lóerőre rúg. A startup állítása szerint a motorok kerekenkénti elhelyezése annyira precíz nyomatékvektorálást tesz lehetővé, hogy a kormánykerék forgatása nélkül is lehetséges lesz majd az irányváltás. A koncepcióautó egy erősebb verziója szintén készülőben van, annál 653 lóerős rendszerteljesítményt terveznek. A startup központja egyébként éppen ugyanaz a Trollhättani üzem, ahol korábban a Saab gyára működött, de újabban a Polestarral is osztoznak az épületen.