A brit márka leleplezte villanyautó prototípusát, ami az XP-1 nevet kapta. A háromkerekű villanyautóból nem terveznek többet gyártani, ugyanis ez Morgan az első sorozatgyártású villanyautójukhoz hivatott adatokat szolgálani.
Az XP-1 célja tehát nem más, minthogy megalapozza a Morgan elektromos jövőjét. Az alapja a Super 3, de annak aerodinamikáját finomították, hogy alacsonyabb legyen a légellenállási együtthatója. Ez sikerült is, 33 százalékkal csökkentették, vagyis 0,65-ről 0,42-re.
A jónak nem mondható légellenállási együttható mellett viszont villanyautókhoz képest egy igen könnyű járműről beszélünk. A belső égésű motoros Morgan Super 3-hoz képest csak 60 kilóval nehezebb, vagyis 695 kilogramm. A motortérbe került a 33kWh-s akkumulátor, az inverter pedig az anyósülés alá.
Így jelenleg a prototípus 136 lóerős és 241 kilométeres hatótávval rendelkezik. Töltési sebességről nem beszéltek, de azt elárulták, hogy az autót nemcsak tölteni lehet, hanem áramforrásként is használni.
Az XP-1 nem az első próbálkozása a Morgannek a villanyautók világában, ugyanis hét évvel ezelőtt, a 2016-os Genfi Autószalonon mutatták be az EV3-at, ami ugyanúgy egy háromkerekű jármű volt. Viszont ez csak 61 lóerővel rendelkezett.