- Magazin
- Hírek
- bentley
- continental gt
- bentayga
- batur
- mulliner
- flying spur
- szalon
- évforduló
- szoboszlai
Szerinted hány új Bentley-t adnak el Magyarországon?
Az átlag magyar 16 éves autóparkunkat ismerve, de még a felkapottabb budai környékeken közlekedve is nagyon nehéz elképzelni, hogy a Bentley-szintű luxusra Magyarországon szemmel látható igény van, pedig van. 2018-ban, hosszú kihagyás után döntött úgy a gyártó és az InterAuto, hogy megnyitnak egy 280 négyzetméteres, dedikáltan a Bentley márkáról szóló szalont Budapesten, az elmúlt 5 évben pedig bő 100 autót értékesítettek az ügyfeleknek, és természetesen a hozzá tartozó szervizt is üzemeltetik, ahova minden Bentley-tulajdonost várnak.
Az 5 éves szalon mellett az egyik legismertebb típusuk is évfordulót ünnepel: a Volkswagen-érában készült Bentley-k első új terméke volt a Continental GT, ami 2003-ban, akkor még a Volskwagen Phaeton és az Audi A8 alapjául szolgáló D1-es platformra épült autó volt, és rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert, Arnold Schwarzenegger, David Beckham, Paris Hilton és Jay-Z még csak a jéghegy csúcsa azokból a milliárdos sztárokból, akiket sokszor lehetett ilyen autóban látni.
A ma ismert, a szalonban is látható Continental GT már a Volkswagen MSB platformra épül, tehát technikailag sok köze van a Porsche Panamerához is, viszont az angol, Crewe-i összeszerelés és a W12-es TwinTurbo motor is megmaradt a hagyományos értékek közül.
A Continental GT és GTC egy ikonikus modellpár, és a gyártó palettáján az eladások 32 százalékát adja, de természetesen a Bentley is az SUV-vonalon tudja a legnagyobb számokat hozni: a ma eladott Bentley-k közel fele a Bentayga, ami 2015-ben, tehát elég korán lépett be a hobbiterepjárós szegmensbe a luxusmárkák közül, mostanában pedig leginkább a Liverpoolban támadó középpályásaként játszó Szoboszlai Dominik kapcsán voltak vele tele a bulvárlapok: odakinn egy Bentyagával autózik.
A Flying Spur a legelegánsabb, feltűnősködést kerülő luxusautójuk mindeközben 24 százalékos részesedéssel a lista végén kullog, ennek kapcsán persze senki arcán nem képzelek el megdöbbenést így 2023 végén.
Az európai piac viszont továbbra is nagyon fontos a Bentley számára: Amerika az elsődleges közel 30 százalékos arányban, Kínában a Bentley-k 21 százaléka fogy, de szorosan ott vagyunk mögötte mi is, 19 százalékot visz el Európa, az angolok 10-et, a Közel-Keletre pedig mindössze 7 százalék megy. 2022-ben 15174 autót adtak el világszerte, ami abszolút rekord, és idén úgy néz ki, ezt is meg tudják dönteni. Szó esett a Batur Mullinerről is – a 800 milliós forintos, eredetileg 18 darabosra tervezett, nagyon kis szériás, jövőbe mutató autóból 48 darabot fognak készíteni a világnak, ebből 24-et Európa kap.
Érkezik majd a villanyautó is, de 2026 előtt biztosan nem: a gyártó szeretné, hogy valódi Bentley-élményt kapjon az, aki majd a villanyautójukat megveszi, addig meg marad a V6-os PHEV Flying Spur azoknak, akik szeretnének elektromosan közlekedni egy Bentley volánja mögött. Az eseményen Roóz Balázs, a Bentley magyar származású, teljes európai régióért felelős igazgatója is jelen volt.