Az aktuális Mercedes-AMG SL egy jóvágású roadster, amiből már eddig is készült méregerős változat, de az igazán túlzó verzióra eddig várni kellett: megérkezett az SL 63 S E Performance, vagyis a legdurvább SL.
A csúcsmodell ugyanazt a négyliteres, duplaturbós V8-ast kapta, amit a névrokonba, vagyis a sima SL 63-ba is szerelnek, itt azonban kiegészítették egy hibrid rendszerrel is, ha valakinek esetleg kevés lenne az 585 lóerő és a 800 Nm.
Az S E Performance rendszerteljesítménye 816 lóerő, amihez teljesen komikus, 1420 Nm-es csúcsnyomaték tartozik. A kamionnyi értékekkel az SL a bő kéttonnás tepsi 2,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 317 km/h. Utóbbi esetében limitált értékről van szó, a teljesítménye alapján jóval több lehet a korlátozás nélküli végsebessége.
Maga a rendszer egyébként nem új: ehhez hasonló dolgozott például a GT 63 S négyajtós változatában és az új S osztály csúcsában is. A teljesítmény és az S-ben kicsivel kevesebb, a GT-ben kicsivel több: előbbi 802 lóerős, utóbbi 843, az SL pedig 816.
Ahogy azt a csúcs AMG-ktől már megszoktuk, az SL-be se a kis fogyasztás miatt lett hibrid, hanem azért, hogy még durvábban menjen. Érdekesség, hogy a sima SL 63-nál 585 lóerős V8-asánál már eleve erősebb az S-é, hiszen az már önmagában is 612 lóerőt tud. Ezt egészíti ki a 204 lóerős csúcsteljesítményű elektromos hajtás.
Ha kell, tisztán elektromosan is haladhat az SL 63 S, de nem sokáig: a 6,1 kWh-s akkumulátor mindössze 13 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé. Lehet tölteni is, bár ezzel valószínűleg kevesen fognak bajlódni.
A csúcsmodell 20 colos felnijei mögé nagyobb fékek kerültek, illetve megkapta a korábban már alkalmazott aktív aerodinamikai csomagot, amivel az SL 80 km/h felett rászívja magát az útra. A futómű adaptív, és az AMG Active Ride Control névre hallgat, sőt, változtak a stabilizátorok is.
Forrás: Mercedes-AMG