Az emberek - sok máshoz hasonlóan - a villanyautózást is hajlamosak a pillanatnyi körülmények alapján megítélni. Erre jó példa az az érvelés, mely szerint "a villanyautók sosem fognak igazán elterjedni, hiszen nagyon kevés a töltőállomás." Bár ez jelenleg valóban igaz, sokan elfelejtik, hogy benzinkutak sem voltak mindig.
A fentihez hasonló gondolat az is, hogy az elektromos autók legfeljebb a városi közlekedést forradalmasíthatják, hiszen csekély hatótávjuk miatt alkalmatlanok hosszabb utak megtételére. Bár erre már jelenleg is számos ellenpélda létezik, az ADAC legújabb kimutatása durván megmutatja, miért nem szabad elhamarkodottan ítélni.
A Német Autóklub jó ideje vizsgálja a járművek fogyasztási- és hatótávadatait, melyben külön statsztika foglalkozik a villanyautókkal is - írja a HVG. Eszerint 2019-ben még csak 280 kilométer volt az elektromos autók átlagos hatótávja, mely 2021-ben már 340 kilométerre, idén pedig 425 kilométerre hízott. Alig négy év alatt tehát csaknem 152 százakkal nőtt a villyautóval megtehető átlagos távolság. Külön érdekesség, hogy a 2023-as tesztek során az összes autó hatótávja meghaladta a 300 kilométert, mely több, mint a 2019-es átlagérték.
A növekedés a következő években is minden bizonnyal folytatódik, bár mértéke várhatóan idővel csökken.