Legyorsulhatja a legdurvább Dodge Challenger a legerősebb Tesla Model S-t?

2024.01.05. 06:16

Már szinte unalmas, ahogy a Tesla Model S különböző változataival legyorsulnak olyan benzines autókat, amik brutálisan gyorsak.

Ebben különösen jó a Model S legdurvább verziója, vagyis a Plaid: az 1020 lóerős szörny 2,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a negyedmérföldes ideje 9,23 másodperc, amihez 250 km/h-s céltempó tartozik.

Tehát a Plaid komikusan gyors szerkezet, de nemrég a Dodge is bemutatott valami hasonlót: a Challenger SRT Demon 170 még a csúcs-Teslára is rálicitál. Ideális körülmények között a 6,2 literes, kompresszoros V8-assal szerelt, 1025 lóerős Dodge 1,66 másodperc alatt tudja le a 0-100-at – igazából 0-96-ot, hiszen arrafelé 60 mérföld/óráig mérnek –, és a negyedmérföldhöz is elég neki 8,91 másodperc.

Tehát papíron simán veri a Teslát, de mi a helyzet a valóságban? A gyorsulási versenyekkel kapcsolatos videókat készítő DragTimes összeeresztette a két jószágot, hogy kiderüljön, mi történik olyankor, amikor nem ideálisak a körülmények.

Az a szomorú hírünk van, hogy az amerikai izomautók hátsó kerekeire ágaskodó királya a papírforma ellenére is verhető: három futamból a Model S Plaid háromszor lenyomta. Az első két futam aránylag szorosnak bizonyult, a harmadiknál viszont a Dodge nem rajtolt túl jól.

A Tesla se tudta megugrani a gyártó által megadott időt, a legjobbja is közel két tizeddel több – 9,39 másodperc –, a Dodge esetében azonban jóval nagyobb volt a különbség az ígért és a teljesíthető idő között. A Demon 9,7 másodperces ideje egyébként rossznak nem mondható, mégis közel egy másodperccel elmarad az ígérttől, ami rengeteg.

Valószínűleg össze lehet hozni a 9 másodperc alattit is a Challengerrel, és adódhat olyan helyzet, amikor verhető a Tesla, ez viszont ennél a próbánál sajnos nem sikerült. Azt viszont óriási pluszként mindenképp bevéssük a Dodge mellé, hogy miközben baromi gyors, csodálatosan szól benne a V8 is, ez pedig manapság már egyre ritkább, becsüljük hát meg.

Forrás: DragTimes