A Hondához köthető Mugen kezelésbe vette a Civic Type-R-t, aminek végeredményét a január 12-én induló Tokyo Auto Salonon mutatják be először.
A Mugen már fél évszázada tuningol aktívan Hondákat, és ezt a legújabb Civic Type-R sem ússza meg. A japán cég méghozzá egyből két verziót csinál a Type-R-ből. Egy szelídebbet és egy agresszívabbat.
A gyári Type-R-nél erősebb Group A sportosabb első lökhárítót és szoknyát kapott egy nagyobb hátsó szárnnyal. Az elvileg erősebb Group B pedig már többek között szénszál motorháztetőt és az első kerékjárati íveken lamellákat is kapott.
Persze a Mugen nem csak az autó külsejéhez nyúlt. Fejlesztettek a lengéscsillapítókon, 19 colos BBS felniket raktak rá, a kipufogrendszert is lecserélték, ami már titán és a fékeket is továbbfejlesztették.
Ennél többet viszont nem árult el a gyártó, a többi technikai adatra a Tokyo Auto Salonig kell várni. A gyári Type-R K20C1-es motorja 329 lóerősre lett kihegyezve.