Régóta rajongok a hidrós Citroënekért, és egyszer mindenképpen szeretnék venni egyet. Nem egy polcdíszre vágyok, hanem egy napi használósra, amit szabadidőmben dédelgethetek. Mégsem leszek soha akkora rajongó, mint Hein Gysen, aki az 1979-es Citroën CX-ébe 1,35 millió kilométert tett az évek alatt.
Hein egyébként Dániában nőtt fel és fiatal kora óta rajongott a hidropneumatikus futóművel szerelt Citroënekért, ám akkor még nem engedhette meg magának. Az első autója márkán belülről egy 2CV volt - ugye a Kacsa -, abból is egy AZAM kivitel. Ezzel kezdte autós pályafutását Hein, majd az évek alatt - egy-két Citroënt közbeszúrva - eljutott oda, hogy megvásárolja álomautóját 1982-ben.

Ekkor jutott hozzá a 100 ezer kilométert futott, 1979-es Citroën CX-hez, melyben 2,4 literes, sornégyes benzinmotor dolgozott 126 lóerővel. Azt nem tudni, hogy ebből mennyi tűnt el a háromsebességes C-Matic váltóban, de az autó végsebessége így is 192 km/h volt, ami akkoriban elég jónak számított. Az autó nagyon finoman fut, hiszen a legendás Citroën féle hidropneumatikus futómű dolgozott alatta, illetve az akkor még éppen csak az SM-ben használt DIRAVI rendszer.
Hein eleinte még nem ment nagy távolságokat az autóval, viszont 1993-ban munkát kapott Kaliforniában. A kiköltözés után a körülmények megkövetelték a napi 200 kilométeres ingázást, ezért heti szinten simán összejött nettó 1000 kilométer.
Az autót egyébként nem volt egyszerű Dániából Amerikába szállítani, hiszen más szabályok vonatkoztak rá. Több ponton is át kellett alakítani a külső elemeket, hogy az autó megfeleljen a helyi szabályozásoknak, illetve fel kell szerelni katalizátorral és lambda-szondával. Emellett pedig egy elég komoly felújítást is levezényeltek, hiszen a CX-et sosem árulták Amerikában, így fel kellett készülni a szegényes szervizhálózatra. Hein többnyire saját maga szerelte az autóját, ebbe pedig nem csak az olajcserék tartoztak bele.

Bár nagyon tartós konstrukciónak bizonyult a CX, azért kellett vele dolgozni az évek alatt. Hein elmesélte, hogy a '79-es CX-et háromszor fényezték újra, kétszer cserélték a vinyl tetőt és a tetőkárpitot, kétszer kellett újrahúzni az első üléseket és egyszer még az ajtókárpitokat is felújíttatták. A háromsebességes C-Matic váltót is rendbe kellett szedni egyszer az évek alatt, de hosszútávon tartósnak bizonyult.
Ezen felül viszont több fejlesztést is eszközölt az öreg Citroënen, például kicserélték egy újabb modellére a rádiókonzolt és az első futóművet is. Utóbbi azért volt lényeges lépés, mert a későbbi CX-ek első futóműve szélesebb volt, ami javított az autó futásán. Ehhez cserélni kellett lengőkarokat, összekötőket és a rugóstagokat is. Ha már felfüggesztés, akkor Hein elmondta, hogy szerinte a DS futóműve finomabb volt annak ellenére, hogy egy öregebb konstrukció. Hogy ahhoz hasonló futást érjen el a CX-szel, ezért több dolgot is átalakított a lengéscsillapításban.
Hein több ponton is személyre szabta autóját, viszont sosem ment el az extrém átalakítások irányába. Azt mindig szem előtt tartotta, hogy az autó a napi közlekedési eszköze, amit nem tud nélkülözni, így mindig a megfelelő műszaki állapot volt az első. Mivel Hein ennyire gondos gazdája volt a Citroën CX-nek - például 5000 kilométerenként cserélt olajat -, ezért az autó is nagyon hálás volt és különösebb probléma nélkül futotta meg az 1 350 000 kilométert.
Közben az autó felett eljárt az idő, de Hein nem szállt ki belőle. A mai napig a CX-szel jár dolgozni, és csak gyűlik bele a kilométer. Közben egy összetartó citroënes közösség alakult ki Kaliforniában, aminek Hein oszlopos tagja. Ma már egyre több feltartott hüvelykujjal találkozik a forgalomban, az embereknek bejön a különös Citroën, amely már 45 éve szüntelenül rója az utakat.
Forrás: Citroënvie

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
