A Toyota Gazoo Racing World Rally Team a közelmúltban bejelentette, hogy hivatalosan is homológ lett a GR Yaris Rally2-es változata. Ezt a verziót nem a gyári, hanem kimondottan privát csapatoknak szánja a Toyota.
(G)e(R)nőke, a vastökű
Jelenleg nincs másik autó, ami olyat tudna, mint a GR Yaris, és tartok tőle, nem is lesz. Vegyék, amíg lehet.
Mivel az autó megkapta az FIA tanúsítványát, a gyártó meg is kezdheti a versenyautók kiszállítását azoknak a csapatoknak, akik rendeltek belőle. Az első elkészült példányt épp az Akio Toyoda vezette Rookie Racing nevű csapathoz került.
A Toyotának pörögnie kell, ha időben teljesíteni szeretné a megrendeléseket, ugyanis a Rookie Racingen kívül van négy másik csapat is, akik már a január végén megrendezett Monto Carlo ralin az új, Rally2-es GR Yarisszal szeretnének rajthoz állni.
Az autó egyébként nem új, hiszen már 2022-ben bemutatták, a komolyabb tesztelés és a homologizáció tartott el ilyen sokáig. Összesen több, mint 15 ezer versenykilométert futottak az autóval, változatos körülmények között tesztelték.
Az 1,6 literes, háromhengeres, 1230 kilós GR Yaris Rally2 fejlesztésébe több embert bevontak a Toyotán kívülről is. Profi, tapasztalt pilóták, fiatal versenyzők és képzett sofőrnek számító ügyfelek is kipróbálhatták az autót, amit az ő véleményük szerint is alakítottak.
A gyártó később is számít majd a külsős véleményekre, hiszen mostantól több helyszínen, több csapat fogja élesben is bevetni a versenyautót. Arról egyelőre nem közöltek információkat, hogy mibe fog kerülni a hegyes GR Yaris, az azonban biztos, hogy nem lesz olcsó.
Forrás: Toyota
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ellopott egy Ferrarit, öt év börtönt és 50 milliós bírságot is kaphat
A férfi egy olyan amerikai államban lopott autót, ahol ezért nagyon súlyos büntetés jár.
- Hírek
Az eladások nőnek, pedig kevesebb autót gyártanak: mit csinál a Toyota?
Csak spekulálni tudunk, hogy mi okozhatta a különös helyzetet.
- Hírek
A Ford Supervan 4.2-nél csak egy F1-es autó gyorsabb a Top Gear tesztpályáján
Az elektromos furgon minden idők harmadik legjobb körét érte el.
- Belsőség
Így állt össze a Bamakós Mercink, január 17-én irány Gambia!
Megemeltük, felpajzsoztuk, kivilágítottuk, leszervizeltük, most pedig csinosba vágjuk, hogy egy hónap múlva már vele hasítsunk a Szaharában.
- Hírek
Kontrollerrel is lehet irányítani a Tesla Cybercabet
Ha már kormánya és pedáljai nincsenek.
- Belsőség
Hallstatti túra egy új négyévszakossal
Amikor 9 kilométert mész 1000 méter szintkülönbséggel jeges, havas, hajtűkanyaros úton, kiderül, jól választottál-e.
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Belsőség
Skandináviától Afrikáig: ezek voltak a kedvenc tesztútjaink 2024-ben!
Sokszor különböző földrészeken dolgozunk azért, hogy a legizgalmasabb és legfrissebb anyagokat hozzuk el nektek.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Hírek
A márkák házassága az egyetlen kiút?
Mi a különbség a Honda és a Nissan között?
- Hírek
A BMW menni akart, de a vonat félbeszakította
Ebben az esetben nem volt jó biznisz egy X5-öst kettőre cserélni.
- Hírek
Itt a várva várt pillanat: elkezdték gyártani a Lada Niva Sportot
122 lóerő, állandó összkerékhajtás, "sportos" belső.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Hírek
25 év után visszaadta újonnan vásárolt Mazda RX-7esét egy 80 éves japán nő
Úgy döntött, hogy a 80. születésnapján leadja a jogosítványát és megválik szeretett autójától.
- Hírek
Kegyetlen, 700 lóerős, V12-es Mercedes W124-essel szántották fel az Autobahnt
A 31 éves E osztályba belógattak egy 700 lóerős V12-est. Megnézték, hogy mennyi a vége a német autópályán.
- Belsőség
Imádott képeink, a fényképező gyomrábólKedvenc fotóink – 2024.
Gigantikus mennyiségű fotót lövünk egy évben, ezek közül most összegyűjtöttük a kedvenceinket.
- Hírek
Drágul a MOL Bubi, de még így is nagyon olcsó marad
Az éves bérlet megszűnik, helyette féléves vásárolható.
- Hírek
A VinFastnél bezárják a munkásokat a gyárba, hogy többet dolgozzanak – állítja egy volt alkalmazott
A volt alkalmazott és egy meg nem nevezett forrás több lapnak is beszámolt a történtekről.
- Technika
Háromszög alakú, kétütemű, 18 hengeres dízelmotor 36 dugattyúvalHülye motorok minisztériuma - 5. rész
A Deltic motort hajókban, mozdonyokban és még egy tűzoltóautóban is használták.
- Hírek
Európába is elhozzák az új Dodge Chargert, de nem csak elektromos változatban!
Kétféle kasznival, négyféle hajtáslánccal kapjuk meg.
- Hírek
A 4-es 6-os villamossal utaznál a két ünnep között? Van egy rossz hírünk.
A korlátozásra egy sérült vízcső javítása miatt van szükség.
- Hírek
Visszasírod a '90-es évek tuningját? Akkor vesd rá magad erre a BMW 850i-re!
Korában igazán kifinomult darab lehetett... vagy nem.
- Hírek
Dől az olaj egy vadonatúj Cybertruckból, egy hónap lesz a javítás
A tulaj elmondása szerint egyelőre nem tudja visszavásároltatni vagy lecseréltetni autóját a Teslával, majd csak a javítás után.
- Közélet
Elült a por a 2024-es Forma–1-es szezonzáró után, eljött a számvetés ideje!
Lássuk, melyik csapat hogyan teljesített idén!