Villanyautókra áll át a BMW egyik gyára, amelyben több mint 70 éve készülnek hagyományos autók
Óriás beruházást indít a BMW, amely során az egyik legnagyobb és legrégebbi autógyárát készíti fel az elektromos modellekre. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2027-től már csak elektromos autó gördül majd ki a müncheni gyár kapuján.
A bajor gyártó 2023-ban 74 százalékkal több elektromos autót adott el, mint a korábbi évben, a teljes palettát nézve 15 százalék a részarányuk. A BMW célja, hogy ez a szám legkésőbb 2026-ra 30 százalékra emelkedjen, vagyis egyelőre nem mondanak le a belsőégésű motorok gyártásáról sem.
Csupán elköltöztetik és átszervezik ezeknek a modelleknek a gyártását és az egyik legrégebbi üzemükbe, a BMW Group Plant Munich-be hozzák az elektromos modelleket. A jelenleg is működő üzemet 1922-ben építették, eleinte repülőgép motorokat és motorkerékpárokat gyártottak benne, az első autó autó 1952-ben gördült le a futószalagról.
Egy 650 millió eurós (közel 247 milliárd forintos) projekt során az elektromos autók veszik át az uralmat a gyártósoron. Jelenleg itt készül az i4 széria, 2026tól pedig a Neue Klasse platformra épülő elektromos autók is. Az eddigi információk szerint egy X3 méretű elektromos SUV-val kezdik a platform bevezetését, de itt készül majd a szintén elektromos 3-as BMW is.
A motorgyártást innen az angliai Hams-Hallba és az ausztriai Steyrbe viszik, míg a 3-as BMW gyártása pletykák szerint Mexikóba kerül. A müncheni egységet az átszervezés után tovább bővítik újabb összeszerelő sorokkal és egy karosszériaműhellyel.
Forrás: Carscoops