Nem lassít a Toyota, de továbbra is halogatják az villanyautó-váltást.
A Toyota azt tervezi, hogy 2024-ben 10,3 millió autót fog gyártani, amivel lényegében tartani fogja a 2023-as mennyiséget – állítja a japán, gazdasági és tőzsdei hírekkel foglalkozó - hitelesnek tartott - Nikkei hírügynökség meg nem nevezett források alapján. A 2023-as terv 3,4 millió autó gyártása volt Japánban és 6,9 millió előállítása a vállalat tengerentúli üzemeiben.
A gyártást a kereslet oldaláról a hibrid meghajtású autók iránti erős érdeklődés segíti. A kínálat növelését azt teszi lehetővé, hogy az autókban használatos chipek és más alkatrészek korábbi hiánya a beszállítások akadozása miatt jelentősen enyhült – tette hozzá a Nikkei cikke.
A Toyota szóvivője azonban közölte, a Nikkei által idézett számokat nem a cég adta ki, így azok nem hivatalos tervek.
A hírügynökség szerint a vállalat a 10,5 milliós gyártást tűzte célul maga elé. A megadott adatok magukban foglalják a Lexusok gyártását is. Szerencsés körülmény, hogy a cég többségi tulajdonában lévő Daihatsu miniautó-gyártó valamivel több mint egymilliós termelését nem veszik figyelembe a Toyota számai között. Ez a vállalat ugyanis a töréstesztek korábbi meghamisítása miatt leállította termelését, így az egész januári mennyiség kiesik. A Toyota egyébként továbbra sem kapkodja el az elektromos autók gyártásának bevezetését. A hírügynökség értesülése szerint 2024-ben csak 250 ezer villanyautót akarnak összeszerelni, amit 2025-ben 600 ezerre visznek fel.
Amit a Toyoták gyártásáról biztosan lehet tudni, az az, hogy 2023 első 11 hónapjában 9,2 millió autót gyártott a japán vállalat. Ez a hivatalos céges adat. Ezeknek az autóknak nagyjából a harmad hibrid volt.