Hosszú várakozás után végre megérkezett a Tesla Cybertruck, az autós társadalom pedig azóta is minden vele kapcsolatos hírre harap. Tele van az internet különböző tesztekkel és véleményekkel a futurisztikus pickupról, de vontatni még nem sokan próbáltak vele.
A VoyageATX nevű YouTube-csatorna viszont a tettek mezejére lépett: stílusosan egy Tesla Model Y-t kötöttek egy Cybertruck mögé, majd 110 mérföldet (177 kilométert) hajtottak egy autópályán. Több kellemes és egy kellemetlen részlet is kiderült.
A Cybertruck automatikusan érzékeli a vontatmány súlyát, és aktiválja az erre készült üzemmódot, valamint átszámolja a becsült hatótávot. Utóbbi egyébként meglehetősen pontosak tűnik: alig néhány százalékkal becsülte túl az elfogyasztott áram mennyiségét.
Ezen kívül a menetdinamika is jónak tűnik. A tesztet végző sofőr szerint az autó végig könnyen vezethető és jól fékezhető maradt, és erőből sem volt hiány.
Kevésbé jó hír, hogy a menetzaj jelentősen nőtt a vontatmány hatására: az elektromos motorok visítása erősen beszűrődik az utastérbe, mely a felvételeken is jól hallható.
Bár a Cybertruck maximális vontatási kapacitása közel 5 tonna, a teszt során használt tréler és a rápakolt Model Y súlya körülbelül ennek felét teszi ki. Az autópályán sem hajtottak a legnagyobb megengedett sebességgel: 70 mph (112 km/h) helyett 60-65 mph (96-104 km/h) tempót igyekeztek tartani. Ezekkel a feltételekkel gyári 547 kilométeres maximális hatótáv kevesebb mint a felét, 257 kilométert tudta a Cybertruck – legalábbis az infotainment rendszer becslése szerint.
Az eredményeket több tényező is árnyalja. A szél például fontos tényező: míg hátszélben mérföldenként 656 wattóra energia fogyott, szembeszélben ez 832 wattórára nőtt. Ezen kívül nyitva volt a Cybertruck platója is, mely biztosan rontott valamennyit az aerodinamikán. Persze az is kétségtelen, hogy a trélerre felpakolt Model Y sokkal áramvonalasabb az átlagos vontatmányoknál.