Pokoli időt megy Nürburgringen a Hyundai Ioniq 5 N
A Hyundai épp készül bebizonyítani, hogy az elektromos autók nem olyan unalmasak, mint azt sokan gondolják. Ehhez a fegyverzet első eleme az Ioniq 5 N, aminek a jelek szerint a fejlesztése nagyon jól áll.
Erre a közvetlen bizonyíték, hogy meghajtották a legendás Nürburgringen, ahol pokoli időt futott. 7 perc 45 másodperc 59 századmásodperc alatt ért körbe, amit így elsőre persze nem könnyű elhelyezni. Úgy már egyszerűbb, ha azt mondom, hogy a jelenlegi BMW M2 CS csupán 2,6 másodperccel futott jobb időt, 7:42:99 alatt ment körbe. Hogy kicsit még jobban árnyaljam a képet, az egyik all-time rekorder, a Bugatti EB110 SS futott 7:44-et még 1993-ban és az nagyon nagy szó volt akkoriban.
De hát itt tart a technológia, erre képes most egy elektromos autó. Főleg akkor, ha a rendszer teljesítménye 609 lóerő, illetve 10 másodpercig 650-et is képes leadni az N Grin Boost funkcióval. Ehhez kellett egy kétfokozatú inverter is, mely egy 84 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A nulla-százas adat hivatalosan 3,4 másodperc, de nem feltétlen ez számít a Zöd Pokolban.
Ott inkább a Pirelli P Zero Corsa gumikon és egy jól hangolt futóművön van a hangsúly, hiszen kanyarokban nem lehet egyszerű megfogni egy ennyire nehéz testet. Az N kivitel súlyáról mondjuk egyelőre nincs pontos adat, a hagyományos Ioniq 5 legerősebb változata bő két tonna, míg a legkönnyebb sincs 1,8 alatt. Ilyen súly mellett pedig nem csoda, hogy elöl 400, hátul 360 milliméteres féktárcsákkal szerelték fel a mérnökök a sportváltozatot.
Az Ioniq 5 N egyébként várhatóan 2024 első felében mutatkozik be a nagyközönségnek, viszont nem áll meg vele az elektromos Hyundai N modellek sora. A következő lépés az Ioniq 6 N lesz, ami a koreai gyártó szerint még erősebb és még gyorsabb lesz.
Forrás: Motor1