Magához tért a Renault a 2022-es sokkot követően, amikor az Ukrajna ellen indított orosz háború miatt ki kellett vonulni oroszországi érdekeltségéből, a Ladából. Most újra nőnek az eladások.
A Renault 9 százalékkal, 2,235 millió autóra növelte eladásait világszinten 2023-ban, amivel négy zsugorodást hozó év után újra javítani tudta eladásait.
Az autógyártó azt állítja, hogy 2024-ben a tavaly felvett lendülettel folytatja piaci nyomulását. A cég részvényei ennek ellenére 1,9 százalékkal gyengültek az európai tőzsdén a bejelentés után. Hasonlóan a többi autógyártóhoz a Renault-t is azért büntették a befektetők, mert a Tesla bejelentette, hogy csökkenti a Model Y árát.
A kilábalás, számokban
A Renault eladásai 6 százalékkal csökkentek 2022-ben az egy évvel korábbihoz képest, mivel a chiphiány még éreztette a hatását, és az orosz–ukrán háború kitörése miatt szakítani kellett oroszországi érdekeltségével, a Ladával - idézte a Reuters a vállalat beszámolóját. A cég 2018-ban érte el eddigi eladási rekordját. Akkor 3,88 millió autót adtak el.
Luca de Meo vezérigazgató irányítása alatt a francia cég újragondolta termékportfólióját, azokat a modelleket tartják meg, amelyekre a legerősebb a kereslet. Meo stratégiája annak ellenére működni látszik, hogy a nagy európai versenytárs, a Volkswagen 12 százalékos növekedésről számolt be 2023-as éve után. A Renault ugyanis Európában 18,6 százalékkal növelte értékesítéseit, szemben a piac 13,9 százalékos gyarapodásával. Európa kulcspiac a cég számára: itt értékesítik a Renault-csoport által gyártott autók 63 százalékát. Ugyanakkor a kontinensen túli jelenlétet nyolc új globális modell piacra dobásával akarják erősíteni 2027-ig.
Ami a cégcsoport márkáit illeti, a Renault-logót viselő autókból - amelyek a teljes portfólió kétharmadát adják - 9,4 százalékkal adtak el többet 2023-ban, mint 2022-ben. Az olcsóbb Dacia nagyobb mértékben, 14,7 százalékkal növelte eladásait.
A részben vagy teljesen elektromos meghajtású autók a cég modelljeinek 40 százalékát tették ki. Ez 2 százalékpontos növekedés a 2022-es 38 százalékhoz képest. A teljesen elektromos autók aránya 11 százalék. A Renault a vörös-tengeri szállítások elakadásáról a beszámolójában azt írta, a következő nyolc hétre biztosított az alkatrészellátás. Ennél messzebbre egyelőre nem látnak előre.
Forrás: Renault