A marcona, katonai HMMWV – vagy egyszerűbben kimondható nevén Humvee – nem egy szerény külsejű jószág: a fenyegető céleszköz széles, szögletes és elrettentő. De ahogy mindent, ezt is lehet fokozni.
Az AM General gyártotta HMMWV-ket a nyolcvanas évek közepe óta használja az Egyesült Államok hadserege, már közel 300 ezer példány készült belőle. Az évtizedek alatt ezek közül rengeteget leselejteztek, így arrafelé viszonylag könnyű beszerezni egyet az ex-katonai terepjáróból.
Ezek strapabíró, ráadásul elég olcsó cuccok, sok kerül hát civilekhez, akik közül többen az átalakítás mellett döntenek. Bár ezeket a legtöbben megemelik, húsos gumikat szerelnek fel rájuk, hogy az autó még keményebbnek tűnjön, nem mindenki ezen az unalomig ismételt vonalon indul.
A Danton arts kustoms, a Frenchy Export LLC és a Gas Monkey Garage alkotása valószínűleg minden eddig átalakításnál ütősebb, és nem utolsó sorban polgárpukkasztóbb lett. Kezdésnek átszabták az alvázat, hogy a négy helyett immár hat keréken guruljon a Humvee. A felnik és a gumik se szokványosak: nagy átmérőjű, széles felniket dobtak fel, amire keskeny, peres gumikat húztak.
A terepképességeket tehát azonnal bukták, így már senkinek nem fáj az se, hogy földig ültették az autót. A fülkét se hagyták békén: az már elsőre is feltűnik, hogy a rövidebbre szabták, az alacsonyabbra vágott tető viszont olyan jól illik a képbe, hogy csak sokadikra lehet kiszúrni. Érdemes megfigyelni az olyan ügyes részleteket is, mint a fémből kialakított, szellős lökhárító, vagy az F1-eseket idéző tükrök.
A rövid fülke és a megnyújtott alváz adta plusz helyet nem egy egyedi platóval, hanem egy vaskos bukócsővel, és egy SRT Hellcat 707 lóerős, 6,2 literes, kompresszoros V8-asával töltötték fel. A középmotoros szörny a rendkívül furcsa, versenyautós kiállása egy hatalmas szárnnyal és mélyre húzott diffúzorral lett teljes. A szárnynál érdemes megemlíteni, hogy az egy igazi repülőgépről származik.
Forrás: Danton arts kustoms / Frenchy Export LLC / Gas Monkey Garage