Árháború: erre számít a Stellantis-vezér
Egy évvel ezelőtt kezdte el csökkenteni autói árát a Tesla, amivel árháborút indított az elektromos autók piacán. Az amerikai cég idén is lépett már egyet ezen a téren, kérdés, mi lesz erre a többiek válasza. A Stellantis is megszólalt.
Köszöni szépen, nem kér az árversenyből az elektromos autók piacán a Stellantis –nyilatkozta vezérigazgatója, Carlos Tavares a Reuters szerint. El akarják kerülni az árháborút, ami lerombolja a nyereségességet és az így meggyengült cégeket felvásárlási célponttá teheti.
A cégvezető vállalata új villanyautó-platformját mutatta be, amit a nagyobb elektromos autókhoz szánnak. Ezt kötötte össze az árakkal kapcsolatos álláspontja megosztásával.
Közölte, továbbra is azok között a vállalatok között kívánja tartani cégét, amelyek a legjobb profitot produkálják az autóiparban. Tavares úgy látja, hogy a Stellantis viszonylag védett volt az árcsökkentési trendtől, autói anélkül is eladhatók maradtak, hogy pánikszerűen beszállít volna az árháborúba. Eközben egyes versenytársaik „bajba kerültek” emiatt.
Ha a költségeket figyelmen kívül hagyva csökkentjük az árakat, az a vállalat kivéreztetéséhez vezet. Ami engem illet, próbálom elkerülni a versenyt azért, hogy melyik cég tud olcsóbb terméket kínálni – mondta Tavares. A cégvezető azt állítja, tud olyan vállalatról, amely brutálisan csökkentette árait, így brutálisan visszaesett a nyereségessége is. Azt nem részletezte, hogy melyik autógyártóra gondol.
Bár a Stellantis-vezér elég határozott véleményt mondott, azért az kérdés, hogy valóban képes lesz-e kimaradni az árháborúból, amelyben a kínai gyártók is részt vesznek.
Stellantis kontra Vörös-tenger
A Tesla január közepén jelentette be, hogy Európa-szerte csökkenti Model Y típusának árát. Ezt megelőzően Kínában jelentettek be hasonló lépést. A hivatkozás mindkét esetben a villanyautók iránti kereslet gyengülése volt. Tavares azt állítja, hogy a vörös-tengeri szállítási útvonal elakadása nem jelent gondot a Stellantisnak. Csak arról van szó, hogy az Afrikát megkerülő alkatrészszállítmányok hosszabb idő alatt érnek Ázsiából Európába, mint korábban.
A Tesla és a Volvo ideiglenes leállásokat jelentett be európai üzemeiben a szállítások késése miatt.A vezérigazgató szerint a szállítás drágulása növelheti a költségeket, de nem fogják megváltoztatni beszállítási politikájukat. Az ázsiai források viszonylagos olcsóságuk miatt nem válthatók ki, mert az komolyan növelné az autók árát.