Frissítették az utolsó Volkswagen Golfot, aminek még széles hajtáslánc kínálata lesz

2024.01.25. 11:01

Egyre valószínűbb, hogy Volkswagen Golf 9. generációja már csak tisztán elektromos hajtáslánccal lesz elérhető. Ám a 8-as Golf egyelőre nem végzett, foglalkoznak vele és meg is jött a megérdemelt ráncfelvarrás.

A 8.5-ös Golf kombi és ötajtós kompakt formában lesz elérhető. A frissítés során megváltoztak az első fényszórók, amik között a magasabb felszereltségeknél összeér a LED csík, sőt a Volkswagen logó is világít. Ugyanígy átalakították a hátsó lámpákat, melyek így inkább az Audi stílusára emlékeztetnek. Nem hagyták érintetlenül a lökhárítókat sem és bővült a választható színek listája. Bejött több új alufelni is, melyek között 16-tól 19 colig válogathatunk.

Külön örvendetes, hogy a beltérben meghagyták az előző Golf multikormányát és nem vették át a sokak által utált érintőgombost. Ahogy sok tétel szintén nem változott, a kormány mögött még mindig ott az a rettenetes érintőgombos fényszórókapcsoló-tábla és a középkonzol alsó részén sincs változás.

A legszembetűnőbb változás a központi számítógépet érintette, mely az eddig szépen integrált dizájn helyett most csak lebeg a semmiben. Olcsóbb felszereltségeknél 10,4, magasabbaknál 12,9 colos tábla közel a műszerfal tetejére került, alatta érintőgombos szabályzókkal. Az eddigi megoldáshoz képest ez elég előnytelen, mert a tábla így belelóg a látótérbe, viszont cserébe sokkal nagyobb – ez nem minden helyzetben előny. Az autóba elérhető lesz head-up display, ám ez még mindig csak rendelhető extra.

A motorválasztéknál érdekes módon nem említik az alap, háromhengeres 1.0 TSI-t, így esélyes, hogy az új belépő szintű motor az 1,5 literes négyhengeres lesz. Ez 113 és 148 lóerős kivitelekben lesz elérhető 6 gangos kézi váltóval. Ha valaki dízelt szeretne, annak még mindig opció a kétliteres, négyhengeres TDI motor 113 lóerővel és hatsebességes kézi váltóval, vagy 148 lóerős kivitelben hétsebességes DSG-vel.

Természetesen nem maradhatnak el a hibrid kivitelek sem. Az alap 1,5 literes kivitelek elérhetőek mild hibrid rendszerrel is, mely esetén a teljesítmény nem emelkedik, ám a fogyasztás csökken. Efelett az eHybrid rendszer van már 201 lóerővel és egy hatgangos DSG váltóval. Itt ami újdonság, hogy a korábban 10,6 kWh-s akkumulátorcsomagot 19,7 kWh-sra cserélték, emiatt a 80 kilométeres elektromos hatótáv 100 kilométerre emelkedett a leírás szerint. Ez a rendszer már tölthető akár 50 kW-tal is, ebben az esetben csupán 25 perc kell a töltéshez 10-ről 80 százalékra.

A következő szint hasonló hajtáslánccal a Golf GTE lesz már 268 lóerővel és szintén a hatgangos DSG váltóval. Ennek az alapját már az 1,5 literes, négyhengeres motor adja és 27 lóerővel erősebb, mint az elődje. Hasonló teljesítményszinttel lesz elérhető a frissített GTI kivitel is, melynél sajnos eltűnik a hatsebességes kézi váltó lehetősége, már csak DSG-vel lesz elérhető. Várhatóan egyébként jön majd még egy 300 lóerő körüli Clubsport változata is a sportos Golfnak, sőt egy még erősebb R-re is számítani lehet.

Forrás: Motor1