Életjelet adott a Volkswagen a pocsék teljesítmény után

2024.01.27. 16:42

Összekapta magát a VW, legalábbis a cég papírjaira - ellentétben a 2023-as forgatókönyvvel - nagy volt a kereslet az elmúlt napokban. 

A Volkswagent tőzsdei cégként sok befektető kerüli, mert úgy látják, hogy legnagyobb tulajdonosainak, a Porsche családnak és Alsó-Szászország tartománynak túl nagy a befolyása a vállalatban.

volkswagen-golf-2024-restyling---foto (1)

Meglepte a befektetőket a Volkswagen, amely volt már a világ legnagyobb autógyártója is, friss tőzsdeielőrejelzésével.. A cég részvényei 6 százalékos erősödésben is voltak január 23-án, miután úgy tűnik, jól sikerült 2023 utolsó negyedéve a vállalatnak.

A növekedés olyan lendületet vett, hogy a kereskedés alatt napközben elérte 11 hónapja nem látott egynapos nyereséget is. Ezzel bőven felülteljesítette az európai autóipari részvényeket és az irányadó német tőzsdeindexet, a DAX-ot.A nap végére 5,6 százalékos pluszt szedett össze a Volkswagen részvénye, miközben a DAX 0,2 százalékkal gyengült. Azóta sem veszített értékéből a papír, igaz nem is emelkedett. Január 19-e óta 107 euróról 116 euróra drágult a VW_részvény, ami bő 8 százalékos többletet jelent. 

Az önbizalomtól duzzadó 2023 október-decemberi üzenet és a 2024-es tervek adták a hátszelet az erősödésnek – mondta a Reuters szerint Daniel Schwarz, a Stifel Financial Corp. befektetési szolgáltató elemzője. A szakértő úgy látja, hogy a befektetők egyfajta megkönnyebbülésként élték meg a cég háza tájáról érkező jó híreket az elmúlt időszak nem igazán szép tőzsdei szereplése után.

A VW azt kommunikálta, hogy tavalyi negyedik negyedéves árbevétele várhatóan meghaladja a jelenlegi várakozásokban szereplő 80 milliárd euróra, ami Magyarország 2022-es GDP-jének 47 százaléka. Ami 2024-et illeti az S&P hitelminősítő szakértői hoztak nyilvánosságra optimista előrejelzést. E szerint a vállalat világszintű autóértékesítése 3 százalékkal bővülhet 2023-hoz képest.

A VW-re ráfér az erősödés: az elmúlt hétben látott drágulással együtt a Volkswagen részvényei 9 százalékot veszítettek értékükből az elmúlt 52 hétben, miközben a DAX ugyanebben az időszakban 10 százalékkal erősödött.