A Volvo elengedi a Polestar kezét

2024.02.04. 09:08

A Volvo Cars leállítja a Polestar finanszírozását, és a márka felelősségét "tulajdonosukra", a kínai Geelyre ruházza át.

Mint ismert, a Polestar sokáig a Volvo házon belüli tuning divíziója volt, amely 2017-ben a Geely és a Volvo döntésével/segítségével egy különálló márka lett, ami kimondottan villanyautókat gyárt - bár első autójuk, a Polestar 1 egy plug-in hibrid volt, a Polestar 2 viszont már tisztán elektromos hajtású.

A Volvo a Polestar részvényeinek 48 százalékával rendelkezik és pénzügyileg is támogatja azt. Viszont több elemző is bírálta emiatt a Volvót, mivel a saját erőforrását nem csak önmaga fejlesztésére költi. És itt lép be a "nagytestvér", a Geely, aki csütörtökön bejelentette, hogy átveszi a Volvóra nehezedő nyomást és egyenesen ők fogják tovább finanszírozni a Polestart.

Ez a Geely Volvóban lévő 79 százalékos részesedését nem fogja érinteni, viszont a Volvo Polestarban lévő 48 százalékos részesedéséből valamennyit átad a Geelynek.

A Polestar, még mindig a feltörekvő autógyártók sorába tartozik, és a Tesla folyamatos árcsökkentése miatt hátrányba is került, függetlenül attól, hogy ők egy prémiumabb szegmenst szerentének megcélozni.

Ezt a Polestar többek között „kihívást jelentő piaci körülményeknek” nevezi, ami idén azzal jár, hogy 450 munkahelyet, vagyis a globális munkaerejük mintegy 15 százalékától terveznek megválni.

A Bernstein elemzői szerint a Polestarnak ezért az elkövetkező 12 hónapra csaknem egy milliárd dollárnyi támogatásra van szüksége, hogy életben maradjon. Ez pedig így kérdéseket vethet fel a Polestar életképességével kapcsolatban, amelynek célja, hogy 2025-re nullszaldós legyen. Egyes elemzők szerint annak lenne a legtöbb értelme, ha a Polestart beleolvasztanák a Geelybe.

via Automotive News Europe