Már nem a Tesla tulajdonosok a leghűségesebbek
Az amerikai Consumer Reports folyamatosan figyeli, hogy az autósok mennyire elégedettek egy-egy márkával. Az utóbbi években a Tesla vitte a prímet, most változott a sorrend.
A meglehetősen szubjektív benyomásokon alapuló elégedettséget mérte meg újra a Consumer Reports mértékadó amerikai fogyasztóvédelmi szervezet 2023-as éves összesítéséből.
Összesen 330 ezer 2021-es, 2022-es és 2023-as modellévhez tartozó autót vettek figyelembe és néhány 2024-es modellt.
A vizsgálatban azt kérdezték az autósoktól, hogy újra megvásárolnák azt a típust, amit éppen most vezetnek?
Az egyértelmű igen válaszok száma alapján számolták ki, az autósok hány százaléka tartana ki az adott márka mellett.
Azt kérték a válaszadóktól, hogy vegyék figyelembe
- az autó árát, teljesítményét,
- megbízhatóságát,
- kényelmét,
- szórakoztató szolgáltatásait.
Az autógyártóknak általában egy-két olyan modelljük van, amely különleges elégedettségi szintet ér el, míg a többiért nem rajonganak a vásárlók. Néhány olyan cég van, amelynek típusai rendre az élbolyban szerepelnek.
Az összesített márkasorrendben, amely a költségeket, a kényelmet és a teljesítményt is tükrözi, 2023-ban a Rivian R1S és R1T típusai szerepeltek a legjobban. A vásárlók 86 százaléka mondta azt, hogy újra megvenné ezeket az autókat, ha döntenie kellene.
Az autógyártó startup ezzel letaszította az első helyről a Tesla modelljeit a márkaelégedettségi rangsorban. A második helyre a Mini ugrott fel 77 százalékos elégedettségi mutatóval. A BMW-hez tartó márka 11 helyet javított 2022-es eredményéhez képest. A harmadik és negyedik a BMW és a Porsche lett 76-76 százalékkal.
A Teslákhoz tulajdonosaik 74 százaléka ragaszkodik. Az első húsz második felében számos tömeggyártó – a Subaru, a Honda, a Chevrolet, a Toyota, a Hyundai– szerepel 69-70 százalékos aránnyal. A Mercedes, az Audi, a Jeep és a Nissan az 50-60 százalékos mutató elérő márkák között szerepel, a Volkswagent csak az amerikai vevők fele (51 százalék) választaná újra.
A részeredményekből látható az is, hogy a Porsche került élre az ülések kényelmessége, az utaskabin zajterhelése és az egyéb komfortmutatók alapján. A vezetési élmény, a kezelhetőség és a gyorsulás terén a Tesla lett az első a Rivian és a Porsche előtt. A kiadások szerinti rangsorban a Tesla áll az élen, utána jön a Hyundai, a Rivian és a Toyota.