Újabb óriáscég rúgta ki a Teslát

2024.02.08. 06:04

A vállalatirányítási szoftverek piacának egyik óriása, a német SAP nem fog a jövőben Teslákat használni vállalati autóként. Ezúttal nem arról van szó, hogy a technológiai cég munkavállalói ne tudnának megbarátkozni a villanyautókkal, mint a Hertz autókölcsönző ügyfelei esetén.

A gond az, hogy az amerikai autógyártó pontatlanul szállít, és árai már-már kiszámíthatatlanul hullámzanak – mondta Steffen Krautwasser, az SAP autóflotta-menedzsere a német gazdasági lap, a Handelsblatt cikke szerint, amelyről a Reuters  számolt be . Más autógyártók kiszámíthatóbb árakat kínálnak, amelyek alapján pontosabban, kisebb kockázattal tudják tervezni a flottaköltségeket. 

GettyImages-1550685452

Ahogy arról korábban a Totalcar és Karotta a TC Híradóban is beszámolt, a Hertz autókölcsönző mamut  20 ezer elektromos bérautóját – a teljes elektromos flotta egyharmadát – adja el, és vesz inkább hagyományos belső égésű motorral hajtott autókat.

Az ütközések és más sérülések utáni javítás egy villanyautó esetében akár kétszer annyiba is kerülhet, mint egy hasonló, de belső égésű motorral szerelt autó esetén - magyarázta a döntést Stephen Scherr, a Hertz vezérigazgatója. A vezető szerint további probléma, hogy a Tesla még nem rendelkezik olyan kiterjedt, gyakorlott szakemberekkel teli szervizhálózattal, mint más autógyártók.