Nemrég bemutatkozott az új ötös BMW Touring, azaz kombi változata. A modell 97 milliméterrel hosszabb és 32 milliméterrel szélesebb elődjéhez képest, de a tengelytáv is nőtt két centit. Kombiról lévén szó nem lesz hiány csomagtérből: a raktér 570 literes, de ezt a hátsó üléssor lehajtásával akár 1700 literesre bővíthetjük.
Bár a jelenkor BMW-ire erőteljes, agresszív dizájn jellemző, az új ötös kombi egész barátságos külsőt kapott. A vesék ezúttal kevésbé hangsúlyosak, ahogy az egész autó vonalvezetése lágyabb, nyugodtabb. A viszonylag hosszú motorháztető után egy enyhe lejtésű tető következik, mely az autó többi részéhez képest erőteljesebb farrészben ér véget. Az alap felnik 18 és 19 colosak, de opcióként elérhetőek 21 colos kerekek is. A BMW különböző sportos csomagokat is kínál majd az új 5-öshöz, a leendő vásárló ezek közül is válogathat.
A BMW szerint a beltér teljesen vegán, és a külsőhöz hasonlóan a lágy, kellemes vonalak szellemében készült. Az infotainment 14,9 colos és a műszeregység 12,3 colos kijelzőit egy hatalmas, hajlított üveglap mögé építették, ami optikailag így egy egységnek tűnik. A fedélzeti rendszer a BMW 8.5-ös sorozatszámú operációs rendszerét futtatja, mely videó streaminget és játékokat is támogat. A panorámatető, az Individual kárpit és a 18 hangszórós Bowers & Wilkins hangrendszer mind választható extra.
Ami a hajtásláncokat illeti, két elektromos opció közül választhat a leendő vásárló. Az akkumulátor mindkét esetben 81,2 kilowattórás, a teljesítmény azonban eltér: a gyengébb változat 340 lóerős és csak a hátsó kerekeket hajtja, míg az erősebb már 601 lóerős, kétmotoros és összkerekes. Előbbi i5 eDrive40 Touring, utóbbi i5 M60 xDrive Touring névre hallgat. A gyengébb modell 560 kilométeres hatótávot és 6,1 másodperces nulla-százat ígér, az erősebb kicsit kevesebbet, 506 kilométert megy el egy töltéssel, cserébe a gyorsulása durvább: az M60-asnak mindössze 3,9 másodperc alatt megvan a százas tempó.
A belső égésű motoros változatokból a 2 literes, lágy hibrid rendszerrel kiegészített dízelt érdemes kiemelni, mely 194 lóerőt és 400 Nm nyomatékot juttat a kerekekhez egy nyolcsebességes váltón keresztül, ráadásul akár összkerékhajtással is kérhető.
A Driving Assistant Professional nevű vezetéstámogató rendszer számos opciót foglal magában. Ilyen a Kormányzási és Sávtartási Asszisztens, a Stop & Go funkcióval felszerelt adaptív tempomat, az akár 130 km/h sebesség mellett is működő Autópálya Asszistens, valamint a csupán szemmel aktiválható automata sávváltás is.
Forrás: BMW