A patinás nevű Chrysler ma nem tartozik a legszélesebb modellpalettával rendelkező gyártók közé. A Stallantishoz tartozó márka most egy igen mutatós, elektromos tanulmányautóval jelentkezett.
A Stellantis új nagy platformja megtartja a belső égésű motorok opcióját
Ahogy az várható volt, az egyik első új modell az STLA Large padlólemezen az elektromos Jeep Wagoneer S lesz.
Bár a hobbiterepjárók népszerűsége még mindig töretlen, készülnek még nyúlánk, lapos autók is, amire a Halcyon egy kiváló példa.

A sikkes koncepcióautó széles, lapos és elegáns: hasmagassága alig van, a kaszni vonalai sportosak, de nem túldíszítettek. A teteje kupésan lefelé ível, egyes részletei pedig a hatvanas és hetvenes évek versenyautóit idézik. A hatalmas felnikkel, a hibátlan arányaival és a letisztult formáival a Halcyon igazán dekoratív darab.
Egyébként négyajtós autóról van szó: az elsők hagyományosan nyílnak, a hátsók viszont a megszokotthoz képest fordítva, így a B-oszlop nélküli autó nyitott ajtókkal határozottan szellős. Sőt, a tetőn lévő, üvegezett panelek is nyílnak, azok felfelé.
A beltér is jól néz ki, még ha nem is olyan ötletes és ügyes, mint a külső. Belül a minimalista stílus uralkodik, amit hosszan ívelő formákkal és pár visszafogott, arany dekorációval dobtak fel. A vezetőülést és az utasülést érdemes kiemelni: a futurisztikus, a térből minden irányban kiemelkedő ülések formája remekül sikerült.
A Halcyonba egyébként minden olyasmit belepakoltak, amit ma szokás: többek között a vezetési élményt mesterséges intelligencia segíti, tud sofőr nélkül is parkolni, illetve vezeték nélkül tölthető.
Az újdonság a Stellantis STLA platformájára épül, és a lemezek alatt nagyrészt megegyezik az elektromos Charger Daytonával. Azt nem árulták el, hogy ebbe milyen akkumulátor került, illetve a teljesítményét se ismerjük.
A villany-Charger úgy szól, mint egy morzsaproszívó
Ígérték, hogy még az elektromos Dodge Charger is kap egy kamu kipufogórendszert, de a hangja egyelőre nem tűnik meggyőzőnek.
A Chrysler Halcyon Concept egyelőre még csak tanulmány, és a megoldásait elnézve az is marad, kevés esély van rá, ennyire radikális autó eljut majd a szériagyártásig. Nagy kár, hiszen ez most tényleg nagyon vagány lett. Az első, tisztán elektromos Chrysler egyébként 2025-ben várható.
Forrás: Chrysler
