Egyre inkább úgy látszik, hogy a BYD lesz a kínai autó-világmárka, legalábbis erre utal, hogy lassan nincs a világnak olyan régiója, amelynek autópiacán ne próbálná meg megvetni a lábát.
Az elektromos autókat gyártó kínai BYD - amely Szegeden építi fel európai gyártóbázisát - azt tervezi, hogy gyárat épít Mexikóban - írja a Reuters a japán Nikkei gazdasági hírügynökség mexikói értesüléseire hivatkozva. Az autógyártó erről az ugródeszkáról betörhet az Egyesült Államok és Kanada piacára is, mivel a három ország egy szabadkereskedelmi övezetet alkot.
A BYD ráhozta a frászt az amerikaiakra 2023-ban, miután a Teslát megelőzve a világ legnagyobb villanyautó-gyártójává vált. Ha igazak a Nikkei értesülései – az autógyártó nem erősítette meg a hírt –, akkor rátehetnek erre egy lapáttal.
A cégnél állítólag készül a mexikói gyárépítés megvalósíthatósági tanulmánya és tárgyalnak a helyi hatóságokkal az üzem lehetséges helyéről. A BYD háza tájáról egymás után érkeznek a hírek, amelyekből kiderül, hogy a vállalatnak globális ambíciói vannak. Miután egyértelmű, hogy Európából és Észak-Amerikából állami intézkedésekkel kifogják szorítani a Kínában gyártott kínai villanyautókat, annak az autógyártónak van esélye ezt túlélni amely helyi termelő kapacitásokkal rendelkezik. Ehhez pedig sok pénzre és infrastruktúrára van szükség. Mexikó masszív járműiparral rendelkezik szoros kapcsolatban az Egyesült Államokkal.
Ugyanakkor az USA járműipari szövetsége be van rezelve attól, hogy a viszonylag olcsó kínai villanyautók elárasztják a világot, és ezzel akár csődbe is taszíthatják a hagyományos amerikai és európai autógyártókat.