Négymilliós autókkal tüntetné el a kipufogósokat a BYD
A BYD modelloffenzívával folytatja a nagy menetelést, amit 2023-ban kezdett. A nagyon olcsó villanyautótól a luxuskategóriáig több fronton is támad.
A BYD feltűnően olcsó új modelljével szeretné felpörgetni az elektromos és a hagyományos autók árháborúját. A cég nem fogta magát vissza, ugyanis közölte: a Qin Plus EV Honor Editionnel „hivatalosan elkezdődött az az új korszak”, amelyben az elektromos árammal hajtott autók olcsóbbak, mint a benzinesek.
Az egyik véglet
Miután a BYD 2023 utolsó negyedévben a gyártott villanyautók számában megelőzte a Teslát, 2024-ben modelloffenzívával akarja fenntartani a megszerzett lendületet. Ezt támasztják alá azok a újdonságok,amelyekkel a vállalat idén meg akarja hódítani az autósokat. Miközben a BYD az olcsó villanyautókról, a Dolphinról, az Atto 3-ről vagy a Sealról ismert, Yangwang márkájával be akar törni az ultraluxus világába is. Ez azokat az autókat jelenti, amelyek ára egymillió jüannál (50 millió forint) kezdődik. Az első közülük a szeptemberben bemutatott U8 autó volt - derül ki az Electrek szakportál összeállításából.
Ezt januárban az U7 szedán követte. Utóbbi teljesítménye 1300 lóerő, hatótávja 800 kilométer egy akkufeltöltéssel. A következő - a várhatóan február végén - érkező U9 villanyautó lesz, amely az autógyártó ígérete szerint két másodperces gyorsulást tud nulláról 100 kilométer/órára. Közben a BYD a Sea Lion 07-tel a közepes SUV-kategóriájába is be akar törni a világpiacon.
A másik véglet
Ami friss dobásukat illeti, az említett olcsó autóból két változatot gyártanak. A konnektorból tölthető Qin Plus Honor Edition felfrissített változatának ára 80 ezer jüanról (4 millió forint) indul Kínában. Erre az autóra tisztán elektromos üzemmódban 120 kilométeres hatótávot ad meg a gyártó. A Qin Plus villanyautó-változat ára 110 és 140 ezer jüan (5,5–7 millió forint) között alakul a kínai piacon.A kicsit több mint 130 lóerős motorok mellé 420 és 510 kilométeres hatótávot kínálnak egy akkumulátorfeltöltéssel. (Ezek a kínai piacra vonatkozó árak, a szóban fogó modellek ára más országokban magasabb is lehet egyebek mellett az adózási és a vámszabályok miatt.)
Az Electrek cikke alatt szerepel az első olvasói komment, ami a hírre érkezett. E szerint a Tesla némileg ostobaságot követ el azzal, hogy a Cybertruckkal állt elő ahelyett, hogy a Model 2-n, azaz egy a széles autósközönségnek megfizethető autón dolgozna. Ha ezt nagy tömegben gyártanák, akkor a nagy mennyiség–kisebb haszon elvén segítené a cég többi típusának árcsökkentését is.