Így bánik el a hóval a Nio ET9.
A kínai Nio új modellje, az ET9 nem fűtéssel tünteti el a havat saját magáról, hanem úgy, mint egy kutya. Az autó intelligens karosszériájának köszönheti, hogy tudja a „kutyamozgást”. Az aktív felfüggesztés folyamatosan igazodva az utak felületéhez azt ígéri, hogy a nagyon rossz utakon is biztosítja a kényelmes utazást. A repülőgépektől kölcsönzött megoldással a kormány elektromos úton, vezetékekkel kapcsolódik a kerekekhez. A Business Insider cikke szerint ez megkönnyíti, hogy autó hátsó kereke is kormányozható legyen.
A Nio ET9-ről januárban megírtuk, hogy erek száz korszakalkotó technológiáról, ezen belül 17 teljesen új megoldásról és 525 ezekhez kötődő friss szabadalomról beszél. Fontosnak tartja továbbá az ET9 582 mm szélességű ülőlapjait és a 360 fokban forgatható hátsó asztalkát is. Dimenzióit tekintve az ET9 5325 mm hosszú, 2016 mm széles és 1620 mm magas a 3250 milliméteres tengelytávon. Tehát érezhetően nagyobb, mint a már itthon is kapható Kia EV9 , ami nem kis teljesítmény, hiszen már a hat- vagy hétszemélyes koreai SUV is óriási. A nagy dobás, hogy a 900 voltos platform maximális feszültsége 925V, a gyorstöltési teljesítmény pedig akár 600 kW is lehet, 765 amperes csúcsértékkel. Hasonló még nincs a piacon.
A Nio vezérigazgatója, William Li – akit a kínai Elon Musknak tartanak – egy decemberi sajtóeseményen mutatta be az ET9-et. Az autót az Audik, a BMW-k és a Mercedesek versenytársának szánják. Az első vevők 2025 első negyedévében vehetik át ET9-eseiket.
Bár az ET9 elég impresszív számokat ígér, az ET7-es is elég jól teljesített, amikor a Totalcarnal járt. Így: