A Lancia versenyautói a ralizás legdicsőbb korában gladiátorként küzdöttek a B csoportban a többi, hasonlóan elvetemült szörnyeteg ellen. A Delta S4 és a 037 a versenysport két hatalmas ikonja még úgy is, hogy a Deltához köthető Henri Toivonen és Sergio Cresto tragikus halála, így a B csoport vége is.
Ebből a szörnyűségből lett a Quattro-verő csodafegyver
Nemsokára árverésre megy minden idők egyik legrandább, de legérdekesebb Lanciája.
Most azonban egy sokkal vidámabb témáról lesz szó: a Kimera Automobili megalkotta a Lancia 037 szellemi utódjának, vagyis a Kimera Evo37-nek a továbbfejlesztett változatát. Szem nem marad szárazon: itt a Kimera Evo38, és szexibb, mint valaha.

A 38-as szám nem úgy alakult ki, hogy a Kimeránál simán egyet hozzáadtak az előzőhöz, mert nem volt jobb ötletük. A Lancia eredetileg tervezett egy 038-ast, de ez végül hivatalosan sose lett kész, helyette a Delta S4-essel indultak a raliban. A Kimera most egy félig elfeledett, nem is igazán létező típus előtt állít emléket az Evo38-assal.
Az Evo38 nagyon hasonlít az Evo37-re, ami azt jelenti, hogy az új modell is eszméletlenül néz ki. Az arányok, a formák, a vonalak mind hibátlanok, és tökéletes az egyensúly a retró és modern között. Nagyon ritka, amikor egy régi autó új átirata ennyire jól sikerül.
Gyönyörűek az eredetinél jóval nagyobb, de ugyanolyan stílusú felnik, jól mutatnak a LED-es fényszórók, és hatásosak a nagy légbeömlők is. A kaszni az eredetinél egy finom lehelettel lágyabb vonalú, minimálisan testesebb, de minden porcikáján látszik, hogy miről mintázták. Az összképre a perverz méretű, ékalakú hátsó szárny helyezi fel a koronát.
Aki azt hiszi, hogy 2024-ben ez már csak elektromos lehet, az téved: a Evo38-at benzin hajtja. Már az Evo37 is tisztelgett a nagy előd előtt a motorjával, ami az eredetiéhez hasonlóan sornégyes, 2,1 literes és természetesen turbós. Utóbbi egyébként az Italtacnica terméke és a fejlesztésnél közreműködött a Lancia mérnöke, Claudio Lombardi.
Az Evo38 erősebb lett, mint az Evo37, már 600 lóerőt tud, amit egy nagyobb turbóval, és több apróság megváltoztatásával értek el. A hajtásnál kimaradt a tisztelgés, hiszen a 037-es pont azért volt különleges jelentőségű, mert hátsókerekes volt, ugyanakkor a Kimerák már összkerekesek. A váltó egy hatsebességes manuál.
Mivel sok alkatrész titánból és karbonból készült az Evo38 mindössze 1,1 tonna, ami a 600 lóerővel párosítva minden bizonnyal elképesztően durva menetdinamikát eredményez. Az Integrale változatba elektrohidraulikus differenciálmű kerül, amivel a vezető belülről tudja állítani a hajtást. Az Evo38 futóműve adaptív, és adott esetben emelhető.
Az újdonságból összesen 38 darabot fognak gyártani, és bár az árát még nem árulták el, az előzőt 480 ezer euróért, azaz 187 millió forintért adták, aminél az Evo38 jó eséllyel drágább lesz. A hivatalos bemutató a Genfi Autószalonon lesz, ahol egy másik Kimeráról is több információt kaphatunk. Utóbbiról egyelőre csak egy rajzolt sziluettet mutattak, amihez a K-39-es szám tartozik.
Forrás: Kimera Automobili

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
