A Lancia versenyautói a ralizás legdicsőbb korában gladiátorként küzdöttek a B csoportban a többi, hasonlóan elvetemült szörnyeteg ellen. A Delta S4 és a 037 a versenysport két hatalmas ikonja még úgy is, hogy a Deltához köthető Henri Toivonen és Sergio Cresto tragikus halála, így a B csoport vége is.
Most azonban egy sokkal vidámabb témáról lesz szó: a Kimera Automobili megalkotta a Lancia 037 szellemi utódjának, vagyis a Kimera Evo37-nek a továbbfejlesztett változatát. Szem nem marad szárazon: itt a Kimera Evo38, és szexibb, mint valaha.
A 38-as szám nem úgy alakult ki, hogy a Kimeránál simán egyet hozzáadtak az előzőhöz, mert nem volt jobb ötletük. A Lancia eredetileg tervezett egy 038-ast, de ez végül hivatalosan sose lett kész, helyette a Delta S4-essel indultak a raliban. A Kimera most egy félig elfeledett, nem is igazán létező típus előtt állít emléket az Evo38-assal.
Az Evo38 nagyon hasonlít az Evo37-re, ami azt jelenti, hogy az új modell is eszméletlenül néz ki. Az arányok, a formák, a vonalak mind hibátlanok, és tökéletes az egyensúly a retró és modern között. Nagyon ritka, amikor egy régi autó új átirata ennyire jól sikerül.
Gyönyörűek az eredetinél jóval nagyobb, de ugyanolyan stílusú felnik, jól mutatnak a LED-es fényszórók, és hatásosak a nagy légbeömlők is. A kaszni az eredetinél egy finom lehelettel lágyabb vonalú, minimálisan testesebb, de minden porcikáján látszik, hogy miről mintázták. Az összképre a perverz méretű, ékalakú hátsó szárny helyezi fel a koronát.
Aki azt hiszi, hogy 2024-ben ez már csak elektromos lehet, az téved: a Evo38-at benzin hajtja. Már az Evo37 is tisztelgett a nagy előd előtt a motorjával, ami az eredetiéhez hasonlóan sornégyes, 2,1 literes és természetesen turbós. Utóbbi egyébként az Italtacnica terméke és a fejlesztésnél közreműködött a Lancia mérnöke, Claudio Lombardi.
Az Evo38 erősebb lett, mint az Evo37, már 600 lóerőt tud, amit egy nagyobb turbóval, és több apróság megváltoztatásával értek el. A hajtásnál kimaradt a tisztelgés, hiszen a 037-es pont azért volt különleges jelentőségű, mert hátsókerekes volt, ugyanakkor a Kimerák már összkerekesek. A váltó egy hatsebességes manuál.
Mivel sok alkatrész titánból és karbonból készült az Evo38 mindössze 1,1 tonna, ami a 600 lóerővel párosítva minden bizonnyal elképesztően durva menetdinamikát eredményez. Az Integrale változatba elektrohidraulikus differenciálmű kerül, amivel a vezető belülről tudja állítani a hajtást. Az Evo38 futóműve adaptív, és adott esetben emelhető.
Az újdonságból összesen 38 darabot fognak gyártani, és bár az árát még nem árulták el, az előzőt 480 ezer euróért, azaz 187 millió forintért adták, aminél az Evo38 jó eséllyel drágább lesz. A hivatalos bemutató a Genfi Autószalonon lesz, ahol egy másik Kimeráról is több információt kaphatunk. Utóbbiról egyelőre csak egy rajzolt sziluettet mutattak, amihez a K-39-es szám tartozik.
Forrás: Kimera Automobili