2024.02.26. 12:02

Ebben ez évben már legnagyobb részben a villanyautóké volt a főszerep: az utolsó hét közé négy olyan típus került, amiből kizárólag elektromos változat lesz elérhető.

Nem húzom tovább: lezajlott a szavazás, a győztes pedig a

Renault Scenic E-Tech.

A 2023-ban bemutatott, a Renault és a Nissan közös, CMF-EV platformjára épülő újdonság úgy tűnik, hogy eléggé betalált a nemzetközi zsűrinél, összesen 329 pontot adtak neki. Bár a Scenic E-Tech nem tűnik túl érdekes típusnak, közben nem is hibázik nagyot: tágas, relatíve olcsó, korrekt a hatótávja, tehát egy minden szempontból kiegyensúlyozott autónak tűnik.

Ne feledjük, hogy ezt a díjat nem a százmilliókba kerülő, végletekig kimunkált műszaki finomságok szokták nyerni, így az cseppet sem meglepő fordulat, hogy a Scenic E-Tech nyert. Felfért azonban a dobogóra az új 5-ös BMW, ráadásul ez volt az egyetlen típus, ami érdemben közel tudott kerülni a Renault-hoz pontokban.

A BMW 5 és i5 végül 308 ponttal lett a második, és úgy tűnik, hogy sokaknak nagyon bejött, hiszen a Renault-hoz képest jóval magasabb ára ellenére is közel tudott hozzá kerülni. Ráadásul az új 5-ös nem trendi hobbiterepjáró, hanem egy hatalmas szedán, amiből még kapható benzines és dízel változat is.

A harmadik helyen a Peugeot e-3008 és 3008 végzett, jelentős különbséggel lemaradva a Renault és BMW mögött: a dobogó legalsó fokához elég volt 197 pont. Érdekesség, hogy ezúttal egy kínai autó is befért a végső hetesbe: a BYD Seal 131 ponttal a hatodik helyet csípte el.

Alább az Év Autója szavazás hét legjobbja és a pontszámaik:

1. Renault Scenic E-Tech – 329 pont

2. BMW 5/i5 – 308 pont

3. Peugeot 3008/e-3008 – 197 pont

4. Kia EV9 – 190 pont

5. Volvo EX30 – 168 pont

6. BYD Seal – 131 pont

7. Toyota C-HR – 127 pont