Összefog a Tesco és a Vauxhall a brit piacon.
Új szövetséget kötött egymással Nagy-Britanniában az ország legnagyobb áruházlánca, a Tesco és egyik legnépszerűbb autómárkája a Vauxhall – írta meg a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál.
A két vállalat egymás imázást igyekszik erősíteni többféle módon. A Vauxhall autói a Stellantishoz tartozó márkák jobboldali kormányos változatai. Ezt az Opel hozta a házasságba, amikor a francia autógyártó 2017 tavaszán megvásárolta a német márkát az amerikai GM-től. A felek megállapodásának egyik eleme, hogy a Tesco áruházainak parkolóiban lévő akkumulátortöltők oszlopait a Vauxhall színeire festik és jó nagyban megjelenik rajtuk az autógyártó logója.
Emellett a Tesco hirdetési kampányokkal támogatja a céget. Azokat a vásárlókat célozzák meg, akik érdeklődnek az elektromos autók iránt. Az áruházlánc szupermarketjeiben lévő képernyőkön, a Tesco közösségimédia- és televíziós platformjain is futnak majd a Vauxhall villanyautóit reklámozó hirdetések.
A másik oldalról erősödik a kiskereskedőnek az az imázsa, hogy a parkolókban lévő töltőpontokkal hozzájárul a villanyautó-töltő hálózat minél gyorsabb elterjedéséhez Nagy-Britanniában. Összesen 2700 töltőállomást állítanak fel 619 Tesco-áruház parkolójában.
Simon Lonsdale, a Tesco stratégiai igazgatója azt mondta: ezeken egy éven át ingyen tölthetik elektromos meghajtású Vauxhalljaikat az autók tulajdonosai. Vélhetően ezzel fizet az autógyártó a kiskereskedőnél futó reklámjaiért.