A Hyundai 2021-ben mutatta be a nagyvilágnak a mai napig koncepcióautókra hasonlító Ioniq 5-jét. A modell pedig sikeres volt és nem is vártak sokat a facelifttel. Csaknem kereken 3 év elteltével itt a frissített verzió, ami csak ott újít, ahol igazán szükségesnek érezték.
A Hyundai az Ioniq 5 frissítését csöndesen jelentette be: nincs róla sajtóközlemény, vagy azt megelőző utalgatások a frissítésre. Csak pár álcázott modellt lehetett látni itt-ott, aztán már a koreai, de a nemzetközi Hyundai honlapon is az új Ioniq 5 van a régi helyén.
A csendes megjelenés mellett pedig valószínűleg azért döntöttek, mert csak ott frissítettek az autón, ahol igazán szükségesnek érezték. Ilyen fontos frissítés például a nagyobb akkumulátor, ami 77,4 kWh helyett 84 kWh-s – ezt találjuk az Ioniq 5 N-ben is.
Ezen kívül megerősítették az ajtókat és a B-oszlopot, fejlesztettek a lengéscsillapítókon a jobb komfortért, valamint több hangszigetelést kapott a hátsó elektromotor, hogy csöndesebb legyen az utastér.
Az Ioniq 5 már kapható lesz N-line felszereltségi szinttel, ami N-es külsőt takar a teljesítmény nélkül. Viszont felszereltségtől függetlenül már mindegyik Ioniq 5 rendelkezni fog hátsó ablaktörlővel!
Továbbá az első lökhárítón változtattak valamelyest, amitől az autó 20 milliméterrel lett hosszabb. De nem csak a lökhárító lett hosszabb, hanem a hátsó légterelő is hosszabb lett 5 centivel. A felnik még aerodinamikusabbak lettek, valamint a választék is nőtt.
A beltéren is változtattak itt-ott, amikből kiemelendő jó hír, hogy több fizikai gomb van benne, mint elődjében. Így a többi között már nem az érintőképernyőn kell rajzolni az ujjunkkal ha be akarjuk kapcsolni az ülésfűtést/szellőztetést vagy a parkolási asszisztens funkcióit.
Az indukciós töltő előrébb került a pohártartók mellé, amik emiatt már hosszában vannak a két első ülés között. A kormányon a Morse kód már világít, mint az Ioniq 6-ban, ami nem csak dísz, hanem a töltöttséget mutatja.
Az Ioniq 5 már ugyanazon a rendszeren fut, mint az N variánsa vagy a Kona Electric és ezzel együtt a vezetést segítő funkciók is frisebb verziószámon vannak.
Míg az új Ioniq 5-öt a Hyundai globális honlapján is megtaláljuk, addig azt még csak Dél-Koreában lehet kapni ettől a hónaptól. Valószínűleg csak pár hónap eltérés lesz a hazai és a globális megjelenés között, csak azt ne rejtsék el ennyire.