A Volkswagen gyárt földművelőkre specializált Polót is
A fapados Volkswagenek mezőnyében nehéz felvenni a versenyt Brazíliával. A VW annyira népszerű arrafelé, hogy piaci részesedése 2023-ban 15,8 százalék volt 345 000 eladott járművel, melynek örömére a Volkswagen be is jelentett 1,8 milliárd dollárnyi brazil beruházást a következő ötéves ciklusra. Illetve bemutatta a Polo Robustot is, a dél-amerikai mezőgazdaság új legjobb barátját.
Ahogy a Fiat sem, úgy a Volkswagen sem érezné jól magát a brazil nép szeretete nélkül. Tudják ezt Wolfsburgban is, így a legendás Volkswagen Fox után itt a legújabb gyöngyszem, a Polo Robust is az 1953-ban alapított Volkswagen do Brasil mérnökeitől.
A Polo Robust elődeit illetően meg lehet említeni a negyedik generációs Polo crossover verzióját, a szintén szigorúan elsőkerék-meghajtású Polo Fun ferdehátút, melyet más piacokon árultak Polo Dune, Polo Soho és CrossPolo néven is. A még bátrabbak pedig szóba hozhatják a Golf Country-t is, mely egy emelt, Syncro-hajtású kettes Golf volt a prémium életérzés kedvelőinek.
Ám elég a múltból, a sajtós kényszerhasonlatokból, a rongyrázós alufelnikből! A Polo Robust a jelen, az őszinteség és a fekete műanyag dísztárcsás acélfelnik koronázatlan királya.
Egyliteres háromhengeres szívómotor 84 lóerővel és 101 Nm nyomatékkal? Naná! Ötsebességes manuális váltó? Nem fog hiányozni a hatodik a földutakon, az biztos! Emelt futómű erősebb rugókkal és gátlókkal? Polo WRC-hangulat, ez nem vitás.
Végül, a beltérben természetesen vinyl kárpitok, hiszen ha a Citroën 2CV, a Fiat Panda 4x4 és az összes húsz évvel ezelőtti japán pickup tökéletes volt a földműveléshez, hát az apró Polo is megteszi, amit a platform enged.
Más kérdés, hogy Brazíliában kapható a Polo GTS is, az 1,4-es turbómotorral és 148 lóerővel. Az másra való, de szintén jól néz ki sárosan.