Teljes értékű villany-Skoda 10 millió forint alatt – hivatalos az Epiq érkezése
Mindenképpen elkerülném az eposzi jelzőket – bár az autó neve hivatalosan az ógörög kifejezésből ered –, de a helyzet tényleg az, hogy mi nagyon örülünk, mikor ennyire egyszerű, elérhető árú, mégis komolyabb kompromisszum nélküli villanyautót mutat be egy gyártó, a Skoda érzi a műfajt elektronokkal is.
Az autót teljes valójában csak 2025-ben mutatják be, viszont a képek és a legfőbb adatok már hivatalosak. 4,1 méter hosszú, tehát alapvetően városi villanyautó a Skoda Epiq, de a 490 literes csomagtartó és a 400 kilométer körüli hatótáv hosszabb utazásokra is alkalmassá teszi, a Modern Solid névre hallgató formaterv belül a Volkswagen ID-családra emlékeztető berendezkedést hozza Skoda-jegyekkel, kívülről pedig az ütközőivel és a műanyag toldataival kicsit úgy néz ki, mintha egy strapabíró okostelefont tennél négy kerékre, a robusztusság kifejezetten cél volt a gyártó szerint.
Az Epiq lesz a Skoda 2026-ig bemutatásra kerülő hat darab új villanyautója közül a legolcsóbb, és ugyanarra a friss MEB Entry nevű, elsőkerekes, fronthajtásos platformra érkezik, amin a Volkswagen ID 2all is.
Nagyon büszkék a domborított géptetőre, a T-alakú nappali menetfény és index kombinációra, miközben a fényszórót lejjebb, kevésbé hangsúlyos helyre tették. A vezeték nélküli telefontöltő nyitott helyen van, így nem takarja el a mobil kijelzőjét a műszerfal, és bár minimalista a beltér, a Skoda kiemeli, hogy rengeteg Simply Clever tárolórekeszt helyeznek el benne, majd meglátjuk. A kormány formája ismerős vonalakkal operál, mint a mai Skodák, de a küllőzésén változtattak, a belső kilincs pedig szintén emlékezet a korábbi Skodákra, már a második generációs Fabiánál, 15 éve is láttunk hasonlót.
25000 euró, azaz mai árfolyamon pont 10 millió alatti árcímkével várható az Epiq, de minden bizonnyal évekbe telik még, mire forgalomba kerül, addig még az eredeti ár és a forint-euró is rengeteget változhat. Különféle akkuméretekről, csomagokról a hivatalos sajtóközlemény nem fogalmaz, viszont az Autocar értesülése szerint egy 38 kWh-s alapmodell és egy 56 kWh-s, hosszabb hatótávú változat várható, utóbbihoz 125 kW töltési teljesítménnyel és 20 perces 10-80% közötti töltési idővel.
Gyártani a spanyolországi Pamplonában fogják majd Volkswagen és Cupra modellek mellett.