Hosszas titkolózás és tóba borulás után bemutatták a Lancia Ypsilon új generációját február közepén. A bemutató során nem volt arról szó, hogy a Ypsilonból lesz sportos változat is, nemhogy HF. De most leplezték a logót és visszatér a Lancia HF, az Elefantino, teljesen nevén a High Fidelity – ilyet pedig csak a legsportosabb Lanciák kaptak.
A HF a Lancia Hi-Fi egyesülettől származik, ami egy hardcore "fanklub" a márka felé. Alapítója Alberto Rivetti, akinek az volt a célja, hogy a torinói gyártó leghűségesebb vásárlóit egy helyre terelje - ehhez pedig csak egy jelentkezési lapot kellett kitölteni, illetve meg kell felelni annak a követelmények, hogy legalább hat Lanciával kell rendelkezned, amiket újonnan vennél.
Aki a HF klub tagja volt autója hűtőmaszkjára rakott különleges emblémával ezt meg is mutathatta. Ezen kívül árengedményt kaptak az új autók és a karbantartás árából, betekinthettek a kulisszák mögé, az új modellek bemutatóira meghívót kaptak, valamint több napos próbára is elvihették az újdonságokat. A HF feirat először a Flaminia Pinin Farina Coupén, a Flaminia Sport Zagatón és a Flavia Coupén volt látható.
Majd 1963 februárjában Cesare Fiorio, a Lancia akkori kommunikációs igazgatójának fia és Rivetti megalapították a HF Squadra Corse versenycsapatot. Az ő logójukon a HF nagybetűkből állt, fekete alapon fehéren, négy piros elefánttal, alatta pedig a SQUADRA CORSE nagybetűs felirat fehéren, piros alapon. Ezt legelőször a Fulvia Coupé HF-en lehetett látni, majd a legendás Stratos HF-en, Delta Turbón, Delta 4WD-n, Integrálén és Delta HF Integrale Evolutionon.
A Fulvia Coupé HF volt az első típus amely civil kivitelben is viselhette a jelet, amely ettől fogva a sportos Lanciák szimbóluma lett.
Viszont a kis elefántot már 1953-ban kabalának választotta Gianni, Vincenzo Lancia fia, aki 1949 és 1955 között az autógyár vezérigazgatója volt. A jelentést annak a gondolatnak tulajdonítanák, hogy az elefántok, ha egyszer elindulnak egy versenyen, megállíthatatlanok. A szimbólumot kezdetben kék, majd vörös színben ábrázoltak, úgy tűnik, a keleti mitológiából származik, mint a szerencse és a győzelem jelképe, amennyiben előre nyújtott ormányával ábrázolják.
Most pedig Lancia Centro Stile újraértelmezte a HF eredeti logóját, és korszerűvé tette azt. Különösen a HF logó színeit, a fehéret, a pirosat és a feketét használták fel újra, anélkül, hogy grafikai elemeket adtak volna hozzá. Helyette egyszerűsítették és letisztultabbá tették, tiszteletben tartva a Lancia márka összetéveszthetetlen geometriáját. A színek az 1966-os Fulvia Coupè hivatalos logójának színei, míg a betűk dőlésszöge a Lancia Delta 1990-es évekbeli logójáé.
Viszont a Ypsilon HF-ről nem osztottak meg sok információt. Elvileg alacsonyabb lesz, szélesebb nyomtávval, elektromos hajtású 240 lóerős motorral, és mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.