7,39 kWh/100 kilométeres átlagfogyasztással tett meg bő 1000 kilométert a Mercedes EQXX az Arab-félsziget közútjain, ráadásul a teszt végén még bő 300 kilométer megtehető utat jelzett a fedélzeti elektronikája, így akár 1300 kilométer fölötti valós hatótávot is megpróbálhattak volna kihozni belőle, ha már az 1200 kilométert jóval korábban megcsinálták. Most viszont nem ezen, hanem az átlagfogyasztás leszorításán volt a hangsúly, és a szintén brutális, 8,3 kWh/100 km körüli fogyasztásból majdnem egy egész kWh-t faragtak le.
Mivel a teszt valós körülmények közt, a Rijád és Dubai közti forgalmas úton zajlott, így a közel 15 órán át (14:42) tartó útből 12 óra és 45 perc volt a haladással töltött, az autó mozgásban mért átlagsebessége pedig 80 km/h körül alakult, szóval cammogásról nem beszélhetünk, a maximális elért sebesség is 140 km/h volt.
Az autó tetején lévő napelemes rendszer az út során 1,8 kWh energiát adott az akkumulátornak, ami további 20-25 kilométer hatótávot jelenthet. Az EQXX-ben végig ment a légkondi is, amit egy továbbfejlesztett hőszivattyú támogat.
Ha a 7,4 kWh körüli, 100 kilométer alatt elfogyasztott áram energiamennyiségét átszámolnánk a benzinére, akkor mindössze 0,83 literes fogyasztási érték jönne ki, ez nyilván a villanymotor sokszorosan jobb hatásfoka miatt van így.
2022 óta vannak működő példányai a Mercedes EQXX tanulmányautónak, ami egy rendkívül áramvonalas, lapos négyajtós, és bár külseje alapján szólhatna a sportosságról is, valójában a villanyautók elérhető hatékonyságát próbálja meg feszegetni, így nem is ezrével mérjük benne a lóerőket. Egy darab állandó mágneses szinkronmotorja van hátul, 245 lóerő körüli teljesítménnyel, az akkumulátor pedig egy 900V-os feszültségű, 100 kWh kapacitású lítium-ion, tölteni 150 kW-tal lehet egyenáramról.