Édes-savanyú hírekkel öntötte nyakon befektetőit a Volkswagen
Bár a Volkswagen szerény eredményeket vár erre az évre, igaz ez nem jelenti az, hogy befektetői ne járnának jól.
A Volkswagen arra számít, hogy a 2024-ben csak 3 százalékkal bővülnek eladásai, részben a halvány gazdasági kilátások részben az autógyártók élesebbé váló piaci versenye miatt – adta hírül a Reuters. Ez az előrejelzés meglehetősen szerény annak tükrében, hogy 2023-ban 12 százalékkal ugrottak meg a német autógyártó eladásai 2022-höz képest. Ennek eredményeként 9,24 millió járművet adtak el tavaly.

Az általános gazdasági kilátások kihívásokat támasztanak a vállalattal szemben, de a cégvezetés rendületlenül bízik abban, hogy a VW meg fog felelni az elvárásoknak – mondta a Reuters szerint Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója. A cég egyébként nincs egyedül visszafogott várakozásaival. Éves beszámolója szerint a Stellantis is arra számít, hogy 2024-ben zötyögős úton fognak járni az autóipar vállalatai. A villanyautók iránt Európában is gyengülő kereslet miatt a Mercedes februárban jelentette be, hogy öt évvel eltolja elektromos átállási terveinek végrehajtását és felfrissíti hagyományos autóit.
A befektetőknek jó lesz?
A VW a következő hónapokban új modellek bemutatásával akar életet lehelni eladásaiba. Ezek között lesznek elektromos meghajtásúak is. Nemrégen debütált az ID.7, amelyet 30 új modellváltozat követ 2024-ben. (Az ID.7 GTX Tourerről szóló bemutató itt olvasható.)
Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója azt mondta nemrégiben riportereknek, hogy bár az elektromos autóké a jövő, cége rugalmasan alkalmazkodik a különböző autópiacok eltérő tempójú átalakulásához ezen a téren. A vállalat a viszonylag szerény 2024-es kilátások ellenére nagyobb osztalékot ígér tőzsdei befektetőinek az idei év után, mint korábban. Ezzel csatlakozik a Stellantishoz, a Fordhoz és a General Motorshoz.
A VW vezetősége egyébként meghúzza a nadrágszíjat azért, hogy a befektetők bizalmát elnyerje. A társaság korábban bejelentette az adminisztratív beosztásban dolgozó alkalmazottak leépítését. Ezt főként előrehozott nyugdíjazásokkal akarják megoldani elbocsátások helyett. Az alacsonyabb bérköltség segít a profitráta szélesítésében. A vállalat üzemi nyereségrátája 2022-ben 3,6 százalék volt, ami 2023-ra 5,3 százalékra ment fel. A cél a 8 százalék élérése.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
