A Ferrari fejjel lefelé beépített, hidrogénüzemű motort tervez kompresszorokkal megspékelve
Különös szabadalmat védetett le nemrég a legendás olasz sportautó gyártó, a Ferrari. Nemcsak új motort említenek benne, hanem egy teljesen új elrendezést és hajtást. Ezek alapján egy hidrogénüzemű belső égésű motort terveznek beépíteni fejjel lefelé egy hibridbe.
Ezért hülyeség belső égésű motorban elégetni a hidrogént
Tisztává válnának a belső égésű motorok, ha hidrogénnel hajtanánk őket. Mégsem tesszük. Elmondjuk miért.
A motor az autó hátuljába kerülne hosszirányban és a szokásos V12-esek és V8-asok helyett csupán egy soros hathengeres lenne. Azért dönthettek ilyen megoldás mellett, mert így elfér mellette két hidrogéntartály. Ezekből jönne az üzemanyag, hiszen egy hidrogén elégetésével működő belső égésű motort terveznek. Nem is akárhogy, fejjel lefelé építenék be, ami újabb technikai problémákat vet fel a kenés terén. Erre persze ma már vannak megoldások, viszont így tovább bonyolódik az amúgy sem hétköznapi technika.
Tovább fokozza az izgalmakat, hogy a fejjel lefelé beépített hidrogénüzemű motort két kompresszorral fújnák a nagyobb teljesítmény érdekében. Az viszont egyelőre nem tűnik tisztázottnak, hogy ezek a kompresszorok hova kerülnének és milyen módon hajtaná őket a rendszer. Erre több megoldást is felvázolnak a szabadalmi dokumentumokban. Az egyik szerint egy villanymotor hajtaná a két feltöltőt a tengelye két oldaláról. Ezt az autó első tengelyére szerelt – hibrid hajtásban résztvevő – villanymotor táplálná regeneratív fékezés során árammal, valószínűleg egy puffer akkumulátort közbeiktatva.
Ezen túl más elrendezésben is hajthatná a villanymotor a két kompresszort, sőt egy harmadik koncepció is felmerült. Eszerint egy a váltóból kivezetett tengellyel forgatnák meg a feltöltő tengelyét direkt módon. Bármelyik ötlet valósul meg, egyik sem lesz hétköznapi. Ezekhez képest szinte semmiség, hogy a víz- és olajpumpát a vezérműtengelyek hajtanák, így csere esetén alulról hozzáférhető lenne mind a kettő. Az olaszok gondolnak a szerelőkre is.
A szabadalmakat egyébként Fabrizio Favaretto jegyeztette be, aki 24 éve dolgozik a Ferrarinál, mint járműhajtáslánc és -architektúra menedzser. Támadták néhányan az ötlet miatt, mert szentségtörésnek gondolják egy olyan márka számára, mint a Ferrari, ám Favaretto megvédte az ötletüket. Szerinte pont, hogy náluk kell megjelenjen egy ilyen különleges és innovatív rendszer, illetve jelenleg is van hathengeres hibrid sportautójuk és korábban is készítettek már sorhatos motorokat. Szerinte a hidrogén alapfizikája miatt mindent el kell felejteniük, amit eddig az autókról tudtak. Valószínűleg ez alatt a különc elrendezésre gondolt, de simán lehet, hogy a Ferrari valami nagyon új formájú és futurisztikus autóval készül.
Forrás: Motor1

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

