Egy 800 vagy egy 650 lóerős toronyház gyorsul jobban?

2024.03.27. 06:40

Az XM Label Red a legerősebb szériagyártású BMW: egy 4,4 literes, kétturbós V8 és az elektromos hajtás összesen 748 lóerős rendszerteljesítményt és 1000 Nm-es csúcsnyomatékot tud. Mindez elég ahhoz, hogy ez a 2,7 tonnás, hibrid tank 3,8 másodperc alatt gyorsuljon nulláról százra.

Van azonban olyan, akinek ez a teljesítmény is vállalhatatlanul kevés, kell bele egy kis plusz kraft. A tulajnak 800 lóerő már szimpatikusnak tűnt, és ha már elkészült a tuningolt XM, ki is próbálták, hogy mit tud negyedmérföldön.

Az ellenfél egy hasonlóan túlzó SUV, vagyis a Porsche Cayenne Turbo GT: ebben is egy kétturbós V8-as hörög, a csúcsteljesítménye 650 lóerő. Papíron tehát jóval gyengébb, mint a BMW, viszont valamivel könnyebb is, hiszen alig 2,3 tonnás. A Porsche se egy gazellatestű autó, de a 400 kilós különbség azért nem kevés.

Amikor a rajtvonaltól elrugaszkodik a két böhöm SUV, akkor jön ki igazán ez a különbség: a Porsche egy egész kategóriával könnyedebben lódul meg. A nehezebb BMW is szépen elmozdul a nyugalmi állapotból, de mire rendesen megindul a nagy test, a Cayenne-t már nem tudja utolérni.

Lenyomtak több futamot, az eredmény mindig ugyanaz: a Porsche jobban rajtol, a BMW apránként lefaragja a hátrányát, de utóbbinak a 402 méteres táv még kevés a győzelemhez. Fél mérföldön már valószínűleg az XM nyerne, hiszen minden futamon látszott, hogy a relatíve gyenge rajt után szépen ledolgozta a hátrányát.

Forrás: DragTimes