A Toyotát sokszor lesajnálják, mert lassabban halad a tisztán elektromos meghajtás bevezetésében, mint versenytársai, ám ez nem jelenti azt, hogy nem teszik meg az elkerülhetetlen lépéseket.
A Toyota, a világ jelenleg legnagyobb autógyártója azt tervezi, hogy 2025 végéig megkezdi a népszerű Hilux kisteherautó tisztán akkumulátoros, elektromos változatának gyártását. Ezt Yamashita Noriaki, a Toyota Thailand elnöke a bangkoki nemzetközi autókiállításon mondta a Reutersnek.
A thaiföldi kormány néhány nappal ezt megelőzően adta hírül, hogy a rivális japán Isuzu Motors a délkelet-ázsiai országban fogja gyártani D-MAX pickupjának elektromos meghajtású változatát 2025-től.
A Toyota ottani cégvezetője arról nem nyilatkozott, hogy az elektromos Hilux hol készül majd, ám vélhetően nem véletlen, hogy éppen rá osztották a szerepet, hogy bejelentse az újdonságot.
Thaiföld regionális autógyártó központ, ahol főként japán cégeknek, a Toyota mellett a Nissannak és a Hondának van üzeme. Az ott megtelepedett cégek számos kisteherautót is gyártanak az ország belső piacára és exportra is. A Toyota azt tervezi, hogy 250 ezer autót értékesít a thaiföldi piacon 2024-ben.
Egyharmados piaci részesedése alapján a japán vállalat az ország legnépszerűbb autómárkája. Ahhoz, hogy ezt megtartsa, vélhetően szüksége lesz technikai változtatásokra, mert az elmúlt években egymás után jelentek meg a kínai villanyautó-gyártók Thaiföldön. A BYD mellett az állami kézben lévő Changan Automobile és Great Wall Motors összesen 1,44 milliárd dollárt (526 milliárd forint) fektettek be ottani gyártóbázisokba. Thaiföld Délkelet-Ázsia második legnagyobb gazdasága.