Egy nap alatt 90 ezer megrendelés érkezett a Xiaomi villanyautójára
Az elektromos autók piacának gyengélkedése ellenére belevágott nagy autógyártási kalandjába a Xiaomi: az új modell váratlanul nagy érdeklődést váltott ki.
Két bejelentéssel lépett be az elektromos autók piacára a főként okostelefonjairól ismert Xiaomi. A jó hír az, hogy elkezdi értékesíteni első villanyautóját, amelyet SU7 névre kereszteltek, a rossz, hogy nem tud azonnal szállítani a BBC összefoglalója szerint.
Aki ilyen autót akar, annak lehet, hogy 27 hetet, azaz fél évet kell várnia rá. A vállalat korábban elárulta, hogy majdnem 90 ezer megrendelést kapott az autóra az első 24 órában azt követően, hogy bejelentette az értékesítés megkezdését. A Xiaomi ugyanakkor nem nyilatkozik arról, miért kell fél évet várni.
A kínai vállalat jelenleg a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója 12 százalékos piaci részesedéssel. Vezetői úgy gondolják, hogy ez elég erős márkát jelent ahhoz, hogy versenyre keljenek az elektromos autók túlzsúfolt piacának nagyjaival, a Teslával és a BYD-vel. Ezt azzal támasztják alá, hogy árban alákínáltak a legolcsóbb Teslának. Az SU7-et már 215 900 jüanért (11 millió forint) el lehet vinni és csak a Max változatáért kell 100 jüan híján 300 ezret (15 millió forint) fizetni. Eközben Kínában a Tesla Model 3 indulóára 245 900 jüan (12,5 millió forint) Kínában.
A Xiaomi szerint ezért a pénzért egy olyan autót kap, amelynek hatótávolsága az ígéret szerint 700 kilométer, ami kedvezőbb a Tesla Model 3 különböző verzióira ígért 554-678 kilométeres szintnél. A Xiaomi vezetősége reméli, hogy segíti az autó eladásait, hogy osztozik a vállalat telefonjainak, laptopjainak és más eszközeinek szoftverein. Az autókat egyébként bérgyártásban az állami tulajdonú BAIC állítja elő pekingi üzemében, aminek 200 ezer autó az éves gyártási kapacitása. A kínai cég a következő tíz éven tízmilliárd dollárt (3,66 milliárd forint) akar befektetni járműgyártó üzletágába.