A Toyota még nem engedné el a dízelmotor kezét

2024.04.04. 14:28

Bár a dízelmotor és a vele szerelt járművek népszerűsége egyre csökken, néhány gyártó még kitart mellette, ilyen a Toyota is. A márka ausztrál értékesítési- és marketingvezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy a negatív visszhangok ellenére a dízelmotor sok kategóriában népszerű és még bőven van ideje a piacon.

Erről az ausztrál Drive magazinnak beszélt egy interjúban. Azt is elmondta, hogy olyan kategóriákban, mint a teher- és az áruszállítás a dízel technológia egyelőre elengedhetetlen szereplő, ezért nincs értelme temetni. Emellett azt is látja, hogy alkalmazkodni kell a modern elvárásokhoz – mint például a kibocsátási normák –, ezért folyamatosan fejleszteni kell. Erre nem rossz példa, hogy a Toyota nemrég lágy hibrid rendszerrel szerelte fel a Hilux pickupokban is kapható 2,8 literes dízelmotorját, ezzel jobb kibocsátási értékeket nyerve.

A japán márka egyébként nemcsak a dízel, de úgy általában a belső égésű motorok mellett is kitart. Ezzel kapcsolatban többször is megszólalt a vállalatot vezető Akio Toyoda, aki szerint ez lenne a karbonsemlegesség kulcsa is. Ezzel együtt pedig közismerten szkeptikus a tisztán elektromos hajtással szerelt autók kapcsán.

A Toyota egyébként tényleg komoly munkát fektet abba, hogy megmentse a belső égésű motorokat. Az ausztrál értékesítési- és marketing vezető szerint például szintetikus gázolajjal jelentősen csökkenthető lenne a dízelmotorok kibocsátása. Közben a Toyota viszont hidrogén elégetésével működő motorokat tesztel egészen éles versenykörülmények között GR Yaris és GR Corolla prototípusokban.

Akárhogy is alakul a jövő, azt tudni lehet, hogy a Toyota komoly belső égésű motorfejlesztési projektet indított el. Szerintük a hibrid rendszerekben lehet a kulcs, így erre fókuszálnak a fejlesztések során. Emellett szerintük a piac legfeljebb 30 százalékát tehetnék csak ki az elektromos autók.

Ezzel kapcsolatban egyébként nincs feltétlenül nagy egyetértés a gyártók között. A Volvo például a napokban gyártotta le az utolsó dízelét, és lassacskán ők is az elektromos jövőre készülnek. Sok szabályozás köti is a kezüket, hiszen Európában 2035-től majd csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Ez alól kibúvók lesznek az olyan belső égésű motorral szerelt modellek, melyek e-üzemanyaggal működnek.

Forrás: Motor1