Még az európai prémiumok is kínai alapokra épülhetnek a jövőben

2024.04.16. 06:05

Bár a Chery neve kevés európai fülnek cseng ismerősen, a 27 éve alapított kínai gyártó nagyon komoly piaci szereplő Ázsiában. Csak 2023-ban közel 1,9 millió autót adtak el, amely a harmadik legjobb eredmény a kínai gyártók között.

Mindezek fényében már nem is annyira meglepő, hogy egyes európai márkák is elkezdtek érdeklődni a Chery technológiája iránt. „Két európai prémium márka szeretné használni a mi platformunkat, az egyikükkel pedig alá is írjuk a megállapodást. [...]" - nyilatkozta Yin Tongyue, a Chery elnöke. Erre a vezető európai körútja során, pár napon belül sor kerülhet.

3

Eközben a Chery saját erejéből is megvetné a lábát az európai piacon: a gyártó a Nissan 2021-ben bezárt barcelonai gyárát szeretné megszerezni magának, az erről szóló tárgyalások pedig a végükhöz közelednek. 

Az európai gyártók egyelőre rendesen megszenvednek az átalakuló autóipar jelentette új kihívásokkal. Többségük az elektromos átállás terén is lemaradt, de a kínai autók beáramlása is cudar jövőt vetít előre, hiszen az ázsiai jövevények alacsonyabb áron képesek hozni a hagyományos európai gyártók színvonalát. Ebből a szempontból érthető, miért keresik még a prémium brandek is Kína kegyeit.

Forrás: europe.autonews.com