Bár az EQS kifejezetten villanyautónak készült, a Mercedes-Benz mégis gondolkodott egy belső égésű motorral szerelt változaton. Persze az autó elejében elhelyezett apró, 1 literes kéthengeres a kerekek közvetlen forgatása helyett hatótávnövelő generátorként teljesített volna szolgálatot.
Az Autocar információi szerint a Mercedes már működő prototípust is készített, de némi tesztelés után a projektet törölték. A konklúzió szerint a hatótávnövelő benzinmotor egy „átmeneti technológia", melyet költséges gyártani, és csak minimális előnyökkel jár.
Valószínűleg további problémát jelentett, hogy az EQS így is közel 2,5 tonnát nyom, az elejében pedig nincs túl sok hely. Egy belső égésű motort ide besuvasztani kellemetlen mérnöki feladat, ráadásul csak tovább növelte volna az autó súlyát. Ezen kívül az EQS tisztán elektromos hatótávja eleve több mint 630 kilométer, a hatótávnövelő motorra tehát elvétve lett volna szükség.